Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) przyjął w czerwcu tego roku nową strategię. Określa ona BGK jako bank skoncentrowany na obsłudze jednostek budżetu centralnego oraz jednostek samorządu terytorialnego. W obu segmentach BGK chce zapewniać kompleksową obsługę zainteresowanym podmiotom, oferując odpowiedni portfel produktów oczekiwanych przez naszych klientów.
[srodtytul]Nowe propozycje[/srodtytul]
W wypadku samorządów będzie to zarówno oferta tradycyjnych produktów bankowych, jak i obsługa funduszy unijnych wspomagających rozwój regionalny oraz wsparcie projektów realizowanych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Warto zresztą wspomnieć, że w mojej ocenie bank bardzo dobrze zdał egzamin z obsługi wypłat środków europejskich, do której zobowiązuje go nowa ustawa o finansach publicznych. Według ostatnich danych wypłaciliśmy już ponad 11,7 mld zł. Możemy być spokojni o obsługę tych środków.
[wyimek]11,7 mld zł wypłacił w tym roku z funduszy unijnych Bank Gospodarstwa Krajowego [/wyimek]
Niewielka liczba oddziałów BGK nie będzie przeszkodą we współpracy z samorządami. Należy pamiętać, że obsługa bankowa i wymagania klientów w dzisiejszych czasach różnią się od tych sprzed dziesięciu czy 20 lat. Kiedyś, aby wykonać przelew, klient musiał się udać do banku lub na pocztę. Dzisiaj, w dobie bankowości elektronicznej, większość czynności każdy z nas może wykonać zdalnie, z domu lub z biura. Rozwój bankowości elektronicznej oraz mobilni doradcy klienta umożliwiają ograniczenie znaczenia gęstej sieci oddziałów. Należy również pamiętać o specyfice sektora samorządowego i jego innych wymaganiach niż sektora detalicznego.