Aktualizacja: 08.02.2025 07:02 Publikacja: 12.12.2022 17:01
Via Carpatia na terenie Polski będzie mieć długość ok. 700 km
Foto: GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) musi zatrzymać realizację trzech dużych kontraktów w rejonie Białegostoku. Chodzi o odcinki Białystok Zachód – Księżyno, Księżyno - Białystok Południe, wraz z odcinkiem DK65 Białystok Południe – Grabówka oraz Białystok Południe – Ploski. Miały je budować firmy: Budimex, Aldesa Construcciones oraz Mota-Engil Central Europe.
Trzy inwestycje warte łącznie ponad 1,4 miliarda złotych wyhamowała decyzja naczelnego Sądu Administracyjnego, który oddalił skargę GDDKiA na wcześniejszy wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego uchylający decyzje środowiskową dla tego fragmentu trasy. Oznacza to, że GDDKiA będzie się o nią starać jeszcze raz. A w konsekwencji musi odstąpić od zawartych już umów z wykonawcami, którzy nie tylko mieli wybudować drogą, ale także wcześniej ją zaprojektować.
Rozwój spalarni w polskich miastach wchodzi w kolejną fazę. Mijają czasy, kiedy to samorządy z własnych środków finansowały tego typu inwestycje. Powodem są rosnące koszty. Dotacje ze środków UE mogą już nie wystarczyć.
Lewin Kłodzki, Dziwnów, Łeba i Świnoujście to gminy otwierające najnowszy ranking samorządowego zrównoważonego rozwoju.
Niemal 420 mln zł warte będą projekty rozwojowe dla regionu Warmii i Mazur, jakie zarząd województwa chce uruchomić we współpracy z lokalnymi samorządami.
Rządowy program budowy 100 obwodnic podsumowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Kolej odgrzewa dawny pomysł budowy nowego dworca Warszawa Gdańska wraz z kompleksem biurowym.
Gdyby wybory parlamentarne odbywały się na początku lutego, taki sam odsetek wyborców zagłosowałby na największe polskie partie polityczne. Udział w wyborach deklaruje prawie 80 proc. ankietowanych przez CBOS.
Kolejarze przygotowują plan budowy zintegrowanej sieci kolejowej. Będzie to odpowiednik wieloletniego planu budowy dróg krajowych, który powiązał inwestycje szosowe w jedną spójną sieć. Warszawska linia średnicowa do rozbudowy.
W dzisiejszym odcinku podcastu „Posłuchaj Plus Minus” porozmawiamy nie tylko o tym, jak Donald Trump zmieni Europę, lecz także, jakie konsekwencje dla naszego kontynentu przyniesie, coraz bardziej widoczny, polityczny „zwrot w prawo”. Kontekst dla naszej rozmowy będą stanowiły teksty z najnowszego numeru „Plusa Minusa”.
W najnowszym odcinku „Politycznych Michałków” Michał Kolanko i Michał Płociński rozmawiają o politycznych wydarzeniach tygodnia. Czy narracja o „zamachu stanu” rzeczywiście ma wpływ na nastroje społeczne? Dlaczego Donald Tusk już teraz zapowiada rekonstrukcję rządu, która odbędzie się dopiero za kilka miesięcy? I wreszcie – czy Rafał Trzaskowski skutecznie zmienia swój wizerunek w kampanii prezydenckiej?
Zbyt mała liczba projektów morskich farm wiatrowych, tzw. drugiej fazy, które mogą powstać po 2030 r., może utrudnić realizację aukcji offshore. Dlatego rząd proponuje więcej projektów. Chce też lepszej współpracy z wojskiem na Bałtyku.
To, że w ostatnich latach liczba osób ubezpieczonych w ZUS rośnie, zawdzięczamy migrantom, którzy pracują i płacą składki. Bardzo ich potrzebujemy, bo częściowo uzupełniają lukę demograficzną, która się wytworzyła - mówi prof. Agnieszka Chłoń-Domińczak, prorektor SGH ds. nauki.
Jeżeli gdzieś za naszych rządów popełniono błąd, to odstępując od nowego traktatu polsko-ukraińskiego. Niestety, elitom ukraińskim zabrakło wyobraźni, a nam odwagi - mówi Michał Dworczyk, były szef kancelarii premiera Mateusza Morawieckiego.
Kolejny raz kręcę głową z niedowierzaniem i przeklinam swoją naiwność.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas