Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 08:42 Publikacja: 12.12.2022 17:01
Via Carpatia na terenie Polski będzie mieć długość ok. 700 km
Foto: GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) musi zatrzymać realizację trzech dużych kontraktów w rejonie Białegostoku. Chodzi o odcinki Białystok Zachód – Księżyno, Księżyno - Białystok Południe, wraz z odcinkiem DK65 Białystok Południe – Grabówka oraz Białystok Południe – Ploski. Miały je budować firmy: Budimex, Aldesa Construcciones oraz Mota-Engil Central Europe.
Trzy inwestycje warte łącznie ponad 1,4 miliarda złotych wyhamowała decyzja naczelnego Sądu Administracyjnego, który oddalił skargę GDDKiA na wcześniejszy wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego uchylający decyzje środowiskową dla tego fragmentu trasy. Oznacza to, że GDDKiA będzie się o nią starać jeszcze raz. A w konsekwencji musi odstąpić od zawartych już umów z wykonawcami, którzy nie tylko mieli wybudować drogą, ale także wcześniej ją zaprojektować.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Uczniowie i przedszkolaki na wakacjach, a w placówkach pełną parą idą remonty. Trwa nie tylko odnawianie ścian,...
Mieszkańcy Krakowa odetchnęli z ulgą: skończyły się roboty przy torowisku na ulicy Franciszkańskiej, które rozpo...
Kolejne opóźnienie w sprawie budowy metra w Krakowie. Już wiadomo, że kluczowy dla inwestycji dokument, czyli de...
Gdynia ma dostać kolejną szansę przyspieszenia rozwoju gospodarczego. Stanie się tak za sprawą budowy Drogi Czer...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W gigantycznej inwestycji kolejowej w Katowicach, wartej blisko 4 mld zł przebudowie tamtejszego węzła kolejoweg...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas