To w sumie 167 inwestycji, które będą realizowane w ramach dwóch programów: rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK) oraz Programu budowy 100 obwodnic (PB100). 82 przedsięwzięcia z BPDK obejmą budowę blisko 1820 km, natomiast 85 zadań z programu obwodnicowego – ok. 744 km.
W województwie śląskim przygotowywana jest m.in. budowa 65-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11, od granicy z woj. opolskim do Piekar Śląskich na skrzyżowaniu z autostradą A1, a także odcinek obwodnicy Poręby i Zawiercia w ciągu drogi krajowej DK78. Zaplanowano ponadto modernizację DK91, stanowiącej alternatywę dla równoległej autostrady A1. Przebudowywane będą skrzyżowania, zwiększona zostanie nośność nawierzchni, będą nowe światła i ekrany akustyczne.
Dla terenu Wielkopolski opracowywana jest dokumentacja budowy 320 km dróg ekspresowych S10 i S11 oraz 52 km obwodnic. S10 podzielona została na dwa zadania: odcinek Piła–Wyrzysk o długości 28 km, będący w fazie prac studialnych oraz ośmiokilometrowa obwodnica Wyrzyska, dla której na przełomie roku mają się zakończyć prace projektowe. Natomiast przyszła S11 na terenie województwa będzie liczyć aż 350 km, z czego obecnie funkcjonuje pięć odcinków o łącznej długości ok. 80 km (dwa w okolicy Poznania łączące się z A2 oraz trzy obwodnice: Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego i Kępna). Dla pozostałej części trasy prowadzone są prace przygotowawcze.
Czytaj więcej
Blisko 100 kilometrów autostrad, 106 km dróg ekspresowych i 45 km obwodnic powstanie w województwie mazowieckim w ciągu najbliższych czterech lat – informuje Generalna Dyrekcja dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Na Pomorzu Zachodnim szykuje się budowa ok. 300 km zarówno dróg ekspresowych, jak i obwodnic. Łączna wartość tych przedsięwzięć szacowana jest na 16 mld zł. Wśród nich jest blisko 50-kilometrowa zachodnia obwodnica Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6 z tunelem pod Odrą o długości 5 km, najdłuższym w Polsce. Przygotowywana jest budowa drogi S10 ze Szczecina do Piły, a także S11 pomiędzy Bobolicami a Szczecinkiem. W przypadku tej ostatniej chodzi o prawie 25-kilometrowy odcinek Bobolice–Szczecinek, który znajduje się pomiędzy realizowanymi obecnie w systemie Projektuj i buduj odcinkami Koszalin–Bobolice i oddaną w 2019 r. obwodnicą Szczecinka.