Udało się zakończyć kluczowy etap budowy strategicznej drogi na Śląsku

W masywie Baraniej Góry przebity został dwukomorowy tunel o długości 830 metrów na prowadzącej w kierunku granicy ze Słowacją drodze ekspresowej S1, pomiędzy miejscowościami Przybędza i Milówka.

Publikacja: 24.11.2022 19:25

W masywie Baraniej Góry przebity został dwukomorowy tunel o długości 830 m

W masywie Baraniej Góry przebity został dwukomorowy tunel o długości 830 m

Foto: adobestock

Teraz wykonawca inwestycji dokończy prowadzone z obu stron drążenie drugiego tunelu o długości 1000 metrów: w nawie, którą pobiegnie droga w stronę Zwardonia pozostało jeszcze do wybrania 470 metrów, natomiast w drugiej, z jezdnią w kierunku Żywca, brakuje 550 metrów.

Odcinek z tunelami to najtrudniejsza część budowanej S1 od Mysłowic do granicy państwa. Będzie miał roczne opóźnienie. Główną przyczyną było wstrzymanie w ubiegłym roku prac na kilka miesięcy, gdy w jednym z tuneli zawaliła się część stropu.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Inwestycje
W tym roku ponad 400 km nowych szybkich dróg. Które regiony skorzystają najbardziej?
Materiał Promocyjny
Inwestycje biogazowe - jak zdobyć zaufanie społeczności?
Inwestycje
Nowe mosty i kładki w miastach. Duże ułatwienie dla mieszkańców
Inwestycje
Boom czy zastój. Czy do inwestycyjnego przyspieszenia rządu dołączą samorządy?
Inwestycje
Nowe obwodnice wyprowadzą ruch tranzytowy z mniejszych miast
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem