Teraz wykonawca inwestycji dokończy prowadzone z obu stron drążenie drugiego tunelu o długości 1000 metrów: w nawie, którą pobiegnie droga w stronę Zwardonia pozostało jeszcze do wybrania 470 metrów, natomiast w drugiej, z jezdnią w kierunku Żywca, brakuje 550 metrów.
W rezultacie trwająca od końca 2019 r. budowa fragmentu Przybędza – Milówka ma się zakończyć dopiero za dwa lata. Inwestycja obejmuje także wybudowanie niespełna kilometrowej długości estakady posadowionej na 11 podporach ponad ulicami Węgierskiej Górki, ponadto obiektów inżynierskich, mostów drogowych oraz rozbudowę istniejących węzłów w Przybędzy oraz Milówce. Na odcinku tunelowym oraz między tunelami, długim na 4,8 km, droga będzie miała będzie przekrój dwujezdniowy dwupasowy.
Czytaj więcej
Niewiele ponad 2 kilometry liczy najbardziej spektakularna inwestycja drogowa w Małopolsce – włączony do ruchu ponad tydzień temu tunel na nowej zakopiance.
W budowie jest także 27 kilometrów trasy na odcinkach pomiędzy Oświęcimiem i Dankowicami oraz od Dankowic do Bielska Białej. To część prowadzonego w nowym śladzie fragmentu ekspresówki S1 pomiędzy Mysłowicami a Bielskiem-Białą. Gdy zostanie ukończony, biegnąca przez region trasa połączy autostradę A1 i lotnisko w Pyrzowicach z Bielskiem Białą, Podbeskidziem i granicą ze Słowacją. Pozwoli także najszybciej przejechać z Katowic do Bielska, odciążając obecna drogę krajową nr 1 biegnąca przez Tychy i Pszczynę, najeżona skrzyżowaniami i wiecznie zakorkowaną.