Udało się zakończyć kluczowy etap budowy strategicznej drogi na Śląsku

W masywie Baraniej Góry przebity został dwukomorowy tunel o długości 830 metrów na prowadzącej w kierunku granicy ze Słowacją drodze ekspresowej S1, pomiędzy miejscowościami Przybędza i Milówka.

Publikacja: 24.11.2022 19:25

W masywie Baraniej Góry przebity został dwukomorowy tunel o długości 830 m

W masywie Baraniej Góry przebity został dwukomorowy tunel o długości 830 m

Foto: adobestock

Teraz wykonawca inwestycji dokończy prowadzone z obu stron drążenie drugiego tunelu o długości 1000 metrów: w nawie, którą pobiegnie droga w stronę Zwardonia pozostało jeszcze do wybrania 470 metrów, natomiast w drugiej, z jezdnią w kierunku Żywca, brakuje 550 metrów.

Odcinek z tunelami to najtrudniejsza część budowanej S1 od Mysłowic do granicy państwa. Będzie miał roczne opóźnienie. Główną przyczyną było wstrzymanie w ubiegłym roku prac na kilka miesięcy, gdy w jednym z tuneli zawaliła się część stropu.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Inwestycje
Boom czy zastój. Czy do inwestycyjnego przyspieszenia rządu dołączą samorządy?
Inwestycje
Nowe obwodnice wyprowadzą ruch tranzytowy z mniejszych miast
Inwestycje
Jak budować nowe spalarnie? "Najważniejszy jest podział ryzyk"
Inwestycje
Gminy, w których jest szansa na zrównoważony rozwój
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Inwestycje
Blisko pół miliarda zł na samorządowe inwestycje na Warmii i Mazurach
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń