Udało się zakończyć kluczowy etap budowy strategicznej drogi na Śląsku

W masywie Baraniej Góry przebity został dwukomorowy tunel o długości 830 metrów na prowadzącej w kierunku granicy ze Słowacją drodze ekspresowej S1, pomiędzy miejscowościami Przybędza i Milówka.

Publikacja: 24.11.2022 19:25

W masywie Baraniej Góry przebity został dwukomorowy tunel o długości 830 m

W masywie Baraniej Góry przebity został dwukomorowy tunel o długości 830 m

Foto: adobestock

Teraz wykonawca inwestycji dokończy prowadzone z obu stron drążenie drugiego tunelu o długości 1000 metrów: w nawie, którą pobiegnie droga w stronę Zwardonia pozostało jeszcze do wybrania 470 metrów, natomiast w drugiej, z jezdnią w kierunku Żywca, brakuje 550 metrów.

Odcinek z tunelami to najtrudniejsza część budowanej S1 od Mysłowic do granicy państwa. Będzie miał roczne opóźnienie. Główną przyczyną było wstrzymanie w ubiegłym roku prac na kilka miesięcy, gdy w jednym z tuneli zawaliła się część stropu.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Inwestycje
Jak budować nowe spalarnie? "Najważniejszy jest podział ryzyk"
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Inwestycje
Gminy, w których jest szansa na zrównoważony rozwój
Inwestycje
Blisko pół miliarda zł na samorządowe inwestycje na Warmii i Mazurach
Inwestycje
Jedenaście obwodnic miast zostanie oddanych w 2025 r.
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Inwestycje
Kolej odmraża wielkie projekty deweloperskie. Ruszy budowa Warszawy Gdańskiej
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej