Grube miliony będzie trzeba wrzucić w wodę

Projekty realizowane na śródlądowych drogach wodnych mają zwiększać atrakcyjność inwestycyjną regionów oraz przyspieszać ich rozwój społeczno-gospodarczy.

Publikacja: 26.12.2021 14:42

Modernizacja Kanału Łuczańskiego to jedna z pięciu inwestycji na szlaku wodnym od Giżycka do Mikołaj

Modernizacja Kanału Łuczańskiego to jedna z pięciu inwestycji na szlaku wodnym od Giżycka do Mikołajek

Foto: Adobestock

Jest szansa na odbudowę zaniedbanej polskiej żeglugi śródlądowej. Przez blisko miesiąc, do 19 stycznia 2022 r. potrwają publiczne konsultacje do projektu Krajowego Programu Żeglugowego. Ma być realizowany do 2030 r. i będzie pierwszym dokumentem planistycznym dla polskiego sektora transportu śródlądowego. Jego celem jest przywrócenie efektywności wodnego transportu poprzez inwestycje na Odrze i Wiśle poprawiające warunki nawigacyjne oraz wspierające rozwój rynku żeglugowego.

– Efektem będzie m.in. wzrost wykorzystania dróg wodnych przez biznes i żeglugę turystyczną – zapowiedziało w ubiegłym tygodniu Ministerstwo Infrastruktury.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Inwestycje
Boom czy zastój. Czy do inwestycyjnego przyspieszenia rządu dołączą samorządy?
Inwestycje
Nowe obwodnice wyprowadzą ruch tranzytowy z mniejszych miast
Inwestycje
Jak budować nowe spalarnie? "Najważniejszy jest podział ryzyk"
Inwestycje
Gminy, w których jest szansa na zrównoważony rozwój
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Inwestycje
Blisko pół miliarda zł na samorządowe inwestycje na Warmii i Mazurach
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń