Reklama
Rozwiń

Grube miliony będzie trzeba wrzucić w wodę

Projekty realizowane na śródlądowych drogach wodnych mają zwiększać atrakcyjność inwestycyjną regionów oraz przyspieszać ich rozwój społeczno-gospodarczy.

Publikacja: 26.12.2021 14:42

Modernizacja Kanału Łuczańskiego to jedna z pięciu inwestycji na szlaku wodnym od Giżycka do Mikołaj

Modernizacja Kanału Łuczańskiego to jedna z pięciu inwestycji na szlaku wodnym od Giżycka do Mikołajek

Foto: Adobestock

Jest szansa na odbudowę zaniedbanej polskiej żeglugi śródlądowej. Przez blisko miesiąc, do 19 stycznia 2022 r. potrwają publiczne konsultacje do projektu Krajowego Programu Żeglugowego. Ma być realizowany do 2030 r. i będzie pierwszym dokumentem planistycznym dla polskiego sektora transportu śródlądowego. Jego celem jest przywrócenie efektywności wodnego transportu poprzez inwestycje na Odrze i Wiśle poprawiające warunki nawigacyjne oraz wspierające rozwój rynku żeglugowego.

– Efektem będzie m.in. wzrost wykorzystania dróg wodnych przez biznes i żeglugę turystyczną – zapowiedziało w ubiegłym tygodniu Ministerstwo Infrastruktury.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Inwestycje
Duży ruch w inwestycjach tramwajowych: jedne finiszują, inne startują
Inwestycje
Krakowskie metro przyjedzie później. Wpłynęła na to decyzja prezydenta Oświęcimia
Inwestycje
Droga Czerwona przyspieszy rozwój Gdyni i Pomorza. Pomogą fundusze unijne?
Inwestycje
Zmiany w inwestycji za 4 mld zł. W Katowicach wybudują tunel pod dworcem
Inwestycje
Na Mazowszu rusza budowa nowej ekspresówki