Polskie rzeki wciąż czekają na barki

Transport towarów żeglugą śródlądową jest tani, ekologiczny i bezpieczny. Ale jego udział od kilku lat maleje. By odwrócić ten trend, musimy dostosować rzeki.

Publikacja: 24.04.2021 10:53

Wodny transport śródlądowy jest tani i ekologiczny.

Wodny transport śródlądowy jest tani i ekologiczny.

Foto: Flickr

W decydującą fazę wchodzi postępowanie mające wyłonić inwestora i późniejszego operatora głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu. W tym tygodniu mija termin na składanie ofert. Ocenia się, że jedną z kluczowych zalet tej inwestycji, podnoszącą jej konkurencyjność, będzie lokalizacja u ujścia Odry.

Dzięki niej terminal jako jeden z nielicznych w Basenie Morza Bałtyckiego będzie mógł wykorzystywać żeglugę śródlądową do transportu towarów w głąb lądu.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Masowa awaria autobusów wodorowych w Poznaniu. Diesle znów na ulicach
Transport
Startuje nowy sezon rowerowy w Polsce. Jakie zmiany przygotowały władze miast?
Transport
Katowice mają swoją pierwszą velostradę
Transport
Kto zostanie Rowerową Stolicą Polski w 2025 roku? Zgłoszenia do połowy maja
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Transport
W województwie śląskim powstaną dziesiątki kilometrów nowych tras rowerowych
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń