Miliony do wspólnego podziału

Miasta regionu ogłaszają właśnie kolejne edycje budżetów partycypacyjnych. Coraz więcej samorządów zaprasza mieszkańców do współdecydowania o tym, na co idą wspólne pieniądze. W Łodzi projekty można zgłaszać od 7 marca.

Publikacja: 01.03.2016 19:33

W tegorocznym budżecie obywatelskim Łódź po raz pierwszy podzieliła pieniądze na poszczególne osiedl

W tegorocznym budżecie obywatelskim Łódź po raz pierwszy podzieliła pieniądze na poszczególne osiedla

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

W Łodzi budżet obywatelski po raz pierwszy wprowadzono w 2013 roku. Wtedy do podziału było najpierw 20 mln zł (po 3 mln na pięć dzielnic oraz 5 mln zł na zadania ogólnomiejskie), później kwota wzrosła do 30 mln zł. Mieszkańcom bardzo się spodobała taka forma zaangażowania w sprawy miasta – zgłosili w sumie 908 propozycji, na co można by wydać wspólne pieniądze.

– W głosowaniu na projekty wzięło udział 128 499 osób – wspomina Grzegorz Gawlik z łódzkiego ratusza. Do realizacji wybrano niemal 50 projektów. Był wśród nich m.in. zakup sprzętu dla poradni neurologicznej, doposażenie kilku Dziennych Domów Pobytu dla Seniorów, budowa i remonty boisk szkolnych. Mieszkańcy zaproponowali także budowę placów zabaw, remonty ulic czy stworzenie nowych parkingów i śluz rowerowych. Poza tym środki przeznaczono też na hospicjum domowe dla dzieci. – W obecnej, czwartej już edycji budżetu obywatelskiego kwota przeznaczona na realizację zadań wynosi 40 mln złotych – mówi Grzegorz Gawlik.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej