Aktualizacja: 10.11.2024 13:27 Publikacja: 10.09.2018 08:10
W wielu miastach brakuje w miejsc w żłobkach
Foto: AdobeStock
W ramach prowadzonej polityki prorodzinnej władze miasta wychodzą naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców. Zapewniamy na wysokim poziomie opiekę nad dziećmi i dzięki temu umożliwiamy rodzicom realizację planów zawodowych, a to umacnia wizerunek miasta przyjaznego rodzinie – mówi Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta Lublina.
W tym mieście jest dziewięć publicznych i 36 niepublicznych żłobków, które oferują ponad 2 tysiące miejsc maluchom, a 157 miejsc jest w ośmiu klubach dziecięcych. Ale to za mało w stosunku do potrzeb. – Na 1 września liczba dzieci oczekujących na przyjęcie do żłobków publicznych wynosi 180 – przyznaje Beata Krzyżanowska. We wrześniu oddano w Lublinie nowo wybudowany żłobek przy ul. Zelwerowicza na 210 miejsc. Budowa trwała 18 miesięcy. Inwestycja pochłonęła ok. 16,8 mln zł, była współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014–2020 oraz dotacji Maluch+ 2018 z budżetu państwa.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji to klucz do udrożenienia miast.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesowego dla prowadzonych przez kobiety startujących firm technologicznych.
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu Terytorialnego?
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Architecture & Management, o znaczeniu terenów zielonych w rozwoju miast.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Po zauważalnym boomie na hulajnogi w latach 2021–2022 do łask wróciły miejskie rowery publiczne. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba w Polsce wzrosła o niemal 29 proc., z poziomu 21 tys. w 2023 r. do niemal 28 tys. w br.
Górnośląsko- -Zagłębiowska Metropolia jako jedyna w Polsce zbudowała swój system miejskich wypożyczalni rowerów jako równoważny element transportu publicznego.
W Poznaniu jest ponad 400 kilometrów infrastruktury, po której mogą poruszać się rowerzyści.
Trwa realizacja największej inwestycji w obszarze zdrowia w historii samorządu województwa. Na placu budowy wmurowano kamień węgielny. Nowy szpital przyjmie pierwszych pacjentów w 2028 roku.
Rowerowe połączenie Berlina ze Szczecinem, a następnie z Kołobrzegiem stanie się kompletnym szlakiem i nowym produktem turystycznym w regionie.
Trzykrotne zwycięstwo Białej Podlaskiej w rowerowym wyścigu o tytuł Rowerowej Stolicy Polski to fenomen. Maluchy ze żłobków, uczniowie, seniorzy, grupy powstałe w instytucjach i zakładach pracy – w czerwcu już po raz trzeci rowerowa społeczność miasta wykręciła rekord: tym razem to 1 mln 441 tys km!
Województwo małopolskie to niekwestionowany lider turystyki rowerowej w Polsce i pionier w budowie ścieżek rowerowych na wałach rzek.
Samorządy odegrają kluczową rolę we wdrażaniu strategii migracyjnej – mówi Marta Majewska, burmistrz Hrubieszowa.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas