Raz na ludowo, dwa na nowocześnie

Produkty i projekty z wykorzystaniem tradycyjnego wzornictwa są szansą dla lokalnych firm i rzemieślników. Ich wyroby udowadniają, że regionalne motywy nie muszą budzić cepeliowskich skojarzeń.

Publikacja: 05.09.2018 12:30

W łódzkich czapkach z napisem „Cześć”, koszulkach „Kura domowa” lub „Zołza” oraz z torbami „Sprawunk

W łódzkich czapkach z napisem „Cześć”, koszulkach „Kura domowa” lub „Zołza” oraz z torbami „Sprawunki” chodzi się jak kraj długi i szeroki

Foto: shutterstock

Klaudia Roksela pochodzi z Pszczyny i wraz z importowanym z Krakowa mężem Krzysztofem prowadzi gryfnie.com – serwis informacyjny oraz sklep z „okołośląskimi” artykułami w jednym. Gryfnie (znaczy pięknie) pozwala się zanurzyć we współczesnym Śląsku i miejscowej gwarze, bo wszystko tu jest opisywane po śląsku – aktualności, kulinaria, ciekawostki historyczne i turystyczne. Dlatego sklep z artykułami – w znacznej części własnej produkcji – nazywa się gyszeft.

Pozostało 96% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity od Citibanku można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Sieć T-Mobile Polska nagrodzona przez użytkowników w prestiżowym rankingu
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej