Tak przyciągają Gliwice

Nowoczesne, doskonale skomunikowane i bardzo dynamiczne, z prężną gospodarką i świetną kondycją ekonomiczną.

Publikacja: 31.08.2018 14:00

Park Chrobrego z Areną Gliwice

Park Chrobrego z Areną Gliwice

Foto: UMGliwice/M.Baranowski

Takie właśnie są Gliwice, których rozwój napędzają m.in. wielkie miejskie inwestycje. Dzięki doskonałej lokalizacji i inwestycjom drogowym prężnie rozwija się m.in. branża logistyczna. Nowe perspektywy otworzyła Arena Gliwice – jeden z największych obiektów widowiskowo-sportowych w Polsce.

Z Gliwic wszędzie blisko

Gliwice, położone przy skrzyżowaniu autostrad A1 i A4 oraz połączone są z innymi miastami konurbacji Drogową Trasą Średnicową, to jedno z najlepiej skomunikowanych miast w Polsce. Dzięki miejskim inwestycjom systematycznie rozbudowywana jest również wewnętrzna sieć drogowa.

Trwa budowa południowej obwodnicy miasta, która połączy węzeł autostradowy Gliwice Sośnica z ul. Bojkowską. Przebudowano już 400-metrowy fragment ul. Bojkowskiej, powstało turbinowe rondo. Prace realizowało wyłonione w przetargu Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów z Gliwic. Koszt inwestycji to ok. 6 mln zł, została sfinansowana z miejskiego budżetu.

Kolejny etap budowy obwodnicy południowej zakłada wykonanie ok. 700-metrowego odcinka drogi, która połączy ulice Bojkowską i Okreżną. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, inwestycja powinna zostać ukończona w 2020 r. Na lata 2019-2020 zaplanowano także przebudowę południowej części ul. Okrężnej na odcinku około 500 metrów. Dzięki temu ul. Bojkowska zostanie połączona ze skrzyżowaniem autostrad A1 i A4. Nowe rozwiązanie umożliwi dojazd do intensywnie rozbudowujących się firm logistycznych, zlokalizowanych w tamtym rejonie.

Miasto szykuje się również do budowy zachodniej obwodnicy Gliwic. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsze prace powinny ruszyć w przyszłym roku. Przewidziany do budowy odcinek będzie liczył 3,2 km. Ma przebiegać polami w południowo-zachodniej części miasta, pomiędzy centrum, śródmieściem i osiedlem Sikornik a dzielnicą Ostropa i terenem wojskowym. Fragment ten będzie w przyszłości częścią drogi krajowej nr 78 relacji Chałupki – Chmielnik, przejmując ruch i funkcję drogi krajowej z obecnego, mocno korkującego się w godzinach szczytu, pobliskiego odcinka „78″.

Arena Gliwice pełna gości

Najnowsza i jedna z największych hal widowiskowo-sportowych w Polsce rozpoczęła działalność w maju tego roku. Widownia na ponad 17 tys. osób, 10 ha terenu wokół do wykorzystania na imprezy plenerowe i mnóstwo imprez zaplanowanych najbliższe miesiące – te liczby są imponujące. Nie dziwi więc, że Arena Gliwice przyciąga gości z Polski i zagranicy. Pierwsza, duża impreza w Arenie – wielkie transowe show Armina van Buurena – przyciągnęła do Gliwic prawie 15 tys. widzów.

Zapełnia się kalendarz imprez na kolejne miesiące. Już w październiku pojawi się w Gliwicach jeden z najbardziej utalentowanych muzyków młodego pokolenia – Radzimir Dębski. Dwudniowy festiwal Jimek+ ściągnie światowe gwiazdy, a uczestników zabierze w muzyczną podróż dookoła świata. W planach jest również megaimpreza z muzyką klubową – Sensation White. W ostatni weekend listopada w Arenie Gliwice prawdziwa gratka dla fanów filmów z serii „Szybcy i wściekli” – show kaskaderski „Fast and Furious”. To niesamowita okazja, by na żywo zobaczyć niepowtarzalne sceny akcji z jednej z najbardziej popularnych na świecie serii filmowych! A to dopiero początek. Szczegółowe informacje na temat wydarzeń zaplanowanych na najbliższe miesiące można znaleźć na stronie Arenagliwice.com.

Atuty Areny Gliwice otwierają przed miastem nowe perspektywy. Organizowanie wielkich widowisk muzycznych i imprez sportowych o randze międzynarodowej z pewnością podniesie atrakcyjność miasta i całej metropolii na mapie Europy. Wiele zmieniło się również w otoczeniu nowej hali widowiskowo-sportowej. Układ komunikacyjny wokół Areny został przystosowany do wzmożonego ruchu – przebudowano ulice Akademicką, Kujawską oraz Panewnicką. Pobliska hala OSiR Politechniki Śląskiej została wyremontowana, zmodernizowano także jeden z największych parków w Gliwicach – Park Chrobrego.

Podróżowanie do Gliwic będzie jeszcze wygodniejsze!

Nowoczesne centrum przesiadkowe to obecnie priorytetowa dla miasta inwestycja. Będzie to kolejna wizytówka Gliwic. Na realizację inwestycji miasto może pozyskać 130 mln zł unijnego dofinansowania. Planowany termin realizacji to lata 2019-2020.

W ramach inwestycji powstanie nowy dworzec autobusowy z zadaszeniem wraz z budynkiem głównym, budynkiem pomocniczym i tunelem, przebudowany zostanie układ komunikacyjny ul. Składowej, Toszeckiej, Tarnogórskiej, Jagiellońskiej, Okopowej, Piwnej, Zwycięstwa, Na Piasku, Bohaterów Getta Warszawskiego, placu Piastów a także ciąg pieszo-rowerowy od ul. Berbeckiego/alei Przyjaźni do ul. Aleksandra Fredry. W jej realizację od samego początku z dużym zaangażowaniem włączyły się miejskie jednostki oraz PKM Gliwice i KZK GOP.

Szacuje się, że całkowity koszt realizacji projektu może wynieść nawet ok. 250 mln zł. Dlatego miasto planuje aplikować pod koniec 2018 r. o pozyskanie środków unijnych. W ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Gliwice mogą się ubiegać się o kwotę 130 mln zł. Planowany termin realizacji to lata 2019-2020.

– Artykuł powstał przy współpracy z UM Gliwice.

Takie właśnie są Gliwice, których rozwój napędzają m.in. wielkie miejskie inwestycje. Dzięki doskonałej lokalizacji i inwestycjom drogowym prężnie rozwija się m.in. branża logistyczna. Nowe perspektywy otworzyła Arena Gliwice – jeden z największych obiektów widowiskowo-sportowych w Polsce.

Z Gliwic wszędzie blisko

Pozostało 93% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej