To portret Jerzego Maksymiuka, dyrygenta, pianisty i kompozytora, który jest także opowieścią o jego relacji z żoną Ewą. Film rywalizować będzie m.in. z innymi dokumentami muzycznymi o nagrodę Złotego Hejnału w najmłodszym konkursie Krakowskiego Festiwalu Filmowego DocFilmMusic. Drugim polskim filmem konkursowym w tej sekcji jest „Ethiopiques – Muzyka duszy” Macieja Bochniaka, opowieść o najpiękniejszych czasach w historii Etiopii – swingujących latach 70. XX w.
Historia Krakowskiego Festiwalu Filmowego sięga roku 1961, kiedy jeszcze jako Ogólnopolski Festiwal Filmów Krótkometrażowych prezentował dokonania rodzimej kinematografii. Trzy lata później do festiwalu polskiego dołączony został międzynarodowy i z imprezy ogólnopolskiej stał się on wydarzeniem o międzynarodowej randze. Od 2001 r. funkcjonuje już jako Krakowski Festiwal Filmowy, którego kolejne edycje odbywają się na przełomie maja i czerwca.
W tym roku o Złotego Smoka, nominację do Europejskiej Nagrody Filmowej oraz uproszczoną ścieżkę do Oscara zabiegać będzie dziesięć filmów dokumentalnych, 13 fabularnych i 12 animowanych.
W ciągu ośmiu festiwalowych dni publiczność będzie mogła obejrzeć około 250 filmów z Polski i całego świata. Pokazywane będą nie tylko te rywalizujące w czterech konkursach, ale i wypełniające 12 sekcji pozakonkursowych. Polska będzie reprezentowana we wszystkich kategoriach: dokumentu, fabuły i animacji. Wśród krótkich dokumentów przedstawiony zostanie film „Siostry” Michała Hytrosia ukazujący życie 12 zakonnic w najstarszym żeńskim klasztorze klauzurowym w Polsce. Marta Pajek pokaże animację „III”. Wśród filmów fabularnych – dwa polskie tytuły: „Users” Jakuba Piątka i „Kobieta budzi się rano” Olgi Chajdas.
W najstarszym festiwalowym Konkursie Polskim o Złotego i Srebrnego Lajkonika walczyć będą 23 dokumenty, m.in. „Over the Limit” Marty Prus, „Mała zagłada” Natalii Korynckiej-Gruz, „Miłość i puste słowa” Małgorzaty Imielskiej, „Notatki z życia. Edward Żebrowski” Marii Zmarz-Koczanowicz, „Urosłam, kiedy spałaś” Marcina Sautera.