Pod koniec kwietnia prezydent Zielonej Góry Janusz Kubicki podpisał umowę z firmą Nextbike Polska na budowę systemu wypożyczalni rowerów. Miasto zaplanowało na ogłoszony na początku roku przetarg 3,9 mln zł. Nextbike zaoferował swoją usługę za 5,5 mln zł. Zielonogórscy urzędnicy zdecydowali się ją przyjąć i to właśnie Nexbike zorganizuje Zielonogórski Rower Miejski.
– Przygotowania do wprowadzenia Zielonogórskiego Roweru Miejskiego trwały od jesieni ubiegłego roku. W mieście będzie 36 stacji, głównie w centrum miasta oraz na osiedlach, gdzie jest duża gęstość zaludnienia – mówi Piotr Dubicki z Biura Prezydenta Miasta w Zielonej Górze.
Do dyspozycji mieszkańców będzie 360 rowerów, w tym dziesięć tandemów i dziesięć rowerów familijnych. Umowa zakłada, że można zwiększyć liczbę rowerów o połowę. Pierwsze 20 minut wypożyczenia będzie bezpłatne, jazda do godziny to 2 zł, a każda kolejna godzina 4 zł. Zgodnie z umową wykonawca ma na zorganizowanie systemu 120 dni od daty jej podpisania. System ma ruszyć w drugiej połowie sierpnia.
Metropolitalne cztery koła
7 maja nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na operatora Pomorskiego Roweru Metropolitalnego Mevo. Wpłynęły trzy zgłoszenia. Szacunkowa wartość zamówienia wyniosła 57 mln zł (24 mln zł na dostawę systemu oraz 33 mln zł na eksploatację systemu przez 78 miesięcy). Najtańsza oferta wpłynęła od konsorcjum irlandzkiego i opiewała na 32,5 mln zł, a najdroższa od polsko-czeskiego – 77 mln zł.
– Dokonanie wyboru wykonawcy planowane jest w ciągu miesiąca. Jeżeli żaden z oferentów nie złoży odwołania, podpisanie umowy nastąpi do dziesięciu dni od dnia wyboru oferty – zapowiada Jarosław Maciejewski z Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.