Sieć została zaplanowana w podwarszawskich miejscowościach. Chodzi o to, aby mieszkańcy Mazowsza mieli możliwość zostawienia samochodów i przesiadki do kolejki podmiejskiej lub komunikacji autobusowej.
Przedstawiciele warszawskiego ratusza zapewniają, że „głównym argumentem za wyborem konkretnych inwestycji było skoordynowanie ich z transportem miejskim”. Decyzja o lokalizacjach była uzgadniania przez przedstawicieli samorządu województwa mazowieckiego, Warszawy oraz podwarszawskich gmin.
I tak parkingi wybudowane zostaną w podwarszawskich miastach: Nowym Dworze Mazowieckim, Żyrardowie, Zielonce oraz w gminach Michałowice i Jaktorów. Mieszkańcy będą mogli skorzystać z ośmiu parkingów z 961 miejscami dla samochodów oraz 335 dla rowerów.
Umowy na realizację inwestycji są już na finiszu. Pod koniec stycznia gmina Michałowice podpisała umowę o dofinansowanie projektu ze środków unijnych.
– Nowoczesne parkingi w miejscowościach sąsiadujących z Warszawą to bezpośrednia korzyść również dla stolicy – uważa Michał Olszewski, zastępca prezydenta Warszawy. Przypomina, że stworzenie mieszkańcom możliwości bezpiecznego pozostawienia samochodów na parkingach przy węzłach przesiadkowych transportu publicznego zmniejszy liczbę aut wjeżdżających do Warszawy, tym samym ogranicza zanieczyszczenie powietrza.