Aktualizacja: 16.02.2025 17:05 Publikacja: 05.03.2018 05:00
Bosch pracuje nad technologią autonomicznych parkingów.
Foto: materiały prasowe
Samochód podjeżdża pod front budynku. Nie ma przed nim wydzielonych miejsc postojowych, więc auto zatrzymuje się przed drzwiami wejściowymi, kierowca wysiada i wchodzi do gmachu, a auto samodzielnie odjeżdża na parking położony na tyłach obiektu, szuka wolnego miejsca i parkuje w sposób całkowicie bezpieczny obok innych pojazdów. Nie jest to scena z filmu science fiction, ale część pokazu możliwości, jakie oferują nowe technologie tworzone na styku motoryzacji i inteligentnych miast. Taka prezentacja miała miejsce w lutym w Berlinie na Bosch Connected World 2018 – jednej z największych imprez branży internetu rzeczy na świecie. W tak spektakularny sposób do hali, w której odbywały się targi, przyjechali Dieter Zetsche, prezes Daimlera, oraz Volkmar Denner, szef Boscha. Oba koncerny pracują nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które w sposób autonomiczny będą parkować w przyszłości nasze auta. A przyszłość ta wcale nie jest odległa. Opisany system – tzw. Automated Valet Parking – jest bowiem w fazie zaawansowanych testów. Automatyczny parking już w ramach pilotażu funkcjonuje od początku roku w muzeum firmy Mercedes-Benz w Stuttgarcie. – To rozwiązanie pozwala w sposób bardziej efektywny wykorzystywać przestrzeń parkingową. Na tym samym obszarze autonomiczne parkowanie aut umożliwia przyjęcie nawet ponad 20 proc. więcej pojazdów – przekonuje Michael Hafner, szef działu ds. jazdy autonomicznej w firmie Mercedes-Benz.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji to klucz do udrożenienia miast.
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesowego dla prowadzonych przez kobiety startujących firm technologicznych.
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu Terytorialnego?
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Architecture & Management, o znaczeniu terenów zielonych w rozwoju miast.
Trzeba powtórzyć przetarg dotyczący ostatniego odcinka drogi wodnej do portu w Elblągu. Przekop za 2 mld zł wciąż pozostaje tylko kosztowną atrakcją turystyczną.
Luty na najważniejszych polskich scenach będzie obfitował w premiery, m.in. „Wiśniowego sadu”, „Ulissesa”, „Strasznego dworu” i „Potopu”.
Port Morski Police budzi zainteresowanie branży offshore – mówi nam Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego.
Uwagę obserwatorów sceny politycznej przyciąga trwająca właśnie akcja referendalna we Wrocławiu. Ale nie tylko w stolicy Dolnego Śląska możliwe jest w tym roku referendum.
Od ponad miesiąca nie można starych ubrań, pościeli czy butów wyrzucać do odpadów zmieszanych. Mieszkańcy, zwłaszcza dużych miast, mają z tym problem.
Różnice w zarobkach w wielkich miastach są większe niż między regionami. Prowincja nie dogania centrum.
Województwo podlaskie ma najgorszy wynik w Polsce, jeśli chodzi o liczbę konsumentów, którzy ich dokonują. Jest też w grupie 20 regionów w UE, gdzie najmniej kupuje się online.
Polscy artyści nie ograniczają się już do klubów i większych sal – koncertują w halach i na stadionach. Tak będzie również w 2025 r.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas