Rz: Niedawno został pan dyrektorem Muzeum Piastów Śląskich w Brzegu. Po tych trzech miesiącach już pan wie, co jest największą zaletą tej placówki, a co należy w niej szybko poprawić i dlaczego?
Dariusz Byczkowski: Zamierzam poprawić politykę informacyjną mojej placówki. Wiele imprez: wystaw stałych i czasowych, konferencji naukowych oraz lekcji muzealnych, które odbywają się w Zamku, nie zawsze jest odpowiednio nagłaśnianych. Ma to wpływ na frekwencję.
Budowanie marki poprzez informację, anonsowanie wydarzeń i imprez kulturalnych, polityka otwartych drzwi nie jest możliwa bez udziału mediów.
Zapowiedział pan już wprowadzenie nowych technologii do muzeum. Kiedy możemy się ich spodziewać i co to dokładnie będzie?
W tym roku zamierzamy zaprojektować i wprowadzić do użytku aplikację multimedialną WOW Poland, która poprzez użycie telefonu komórkowego ułatwi i uatrakcyjni zwiedzanie naszego muzeum, a także połączy internetowo i promocyjnie nasz zamek z innymi instytucjami kultury, np. zamkiem Książ. Ułatwi to promocję i możliwość dotarcia do szerszego kręgu zwiedzających. Przewidywany koszt uruchomienia tego systemu to ok. 15 tys. zł. Dostaniemy na ten cel dotację podmiotową.