Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 22.10.2025 18:21 Publikacja: 10.01.2018 22:30
W sumie na wspólne projekty będzie ok. 62,5 mln euro: 41,65 ze strony Unii oraz 20,82 ze strony rosyjskiej.
Foto: AFP
Władze RP przyjęły program Polska–Rosja 28 grudnia 2017 r. Gdyby nie zdążyły przed końcem roku, przepadłaby cała przyznana kwota – 41,65 mln euro na trzy regiony polskie i 20,82 mln euro na obwód kaliningradzki. Wcześniej (26 grudnia) program zaakceptował Kreml, a najwcześniej, bo 8 grudnia 2016 r., ten, kto za niego płaci – Komisja Europejska.
Beneficjentów po stronie polskiej jest trzech – Warmia i Mazury (całe województwo), Pomorze (podregiony starogardzki, gdański i trójmiejski) i Podlasie (podregion suwalski). Granica lądowa Polski z Rosją cała znajduje się na terenie Warmii i Mazur i dlatego nie dziwi, że to w stolicy regionu, Olsztynie, ulokował się Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Polska–Rosja.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas