Targi inne niż wszystkie

Międzynarodowe Targi Poznańskie szykują spore zmiany.

Publikacja: 03.12.2017 22:00

Teren Targów ma być otwarty dla mieszkańców, powstanie wielopoziomowy parking, a zarząd Targów ma w planach również przejęcie hali sportowo-widowskowej Arena oraz budowę hotelu. MTP odchodzi od bycia jedynie organizatorem stoisk targowych i zamierza się rozwijać w kierunku międzynarodowego miejsca spotkań i wymiany doświadczeń.

MTP w Wielkopolsce nie trzeba nikomu przedstawiać, a same Targi są ikoną Poznania. Zarząd firmy szykuje wielkie zmiany, by jeszcze lepiej odpowiadać na zapotrzebowania turystyki biznesowej nieodłącznie związanej z Targami.

– Targi Poznańskie przyjęły nową strategię rozwoju firmy. Chcemy doradzać naszym klientom, jak skutecznie sprzedawać ich produkt na rynku. Będziemy budować stoiska, kreować przestrzenie oraz ułatwiać dostęp do eksperckiej wiedzy o gospodarce, tendencjach na rynku oraz raportów branżowych – mówi Tomasz Kobierski, wiceprezes MTP.

Rozbudowany ma zostać przede wszystkim program wystawienniczy MTP. Targi planują inwestować w najlepsze wydarzenia, które pozwolą wyróżnić się nie tylko na krajowym, ale również międzynarodowym rynku. Firma już pracuje nad adaptacją wystaw, które odbędą się w Polsce po raz pierwszy. Do takich wydarzeń należą choćby Survival Expo, nowe Targi Win czy Foodtruck. – Do Poznania wróci w przyszłym roku Aero Festiwal. Będą to największe cywilne pokazy lotnicze w Polsce. Będzie też spora część wojskowa z uwagi na odbywające się w tym czasie ćwiczenia Tiger Meet, spotkania wszystkich eskadr latających w NATO w oznaczeniu tygrysa – cieszy się Tomasz Kobierski.

Planowana jest budowa nowego parkingu, która rozpocznie się wiosną 2018 roku. Parking będzie miał pięć kondygnacji i według zapowiedzi ma zostać zakończony jesienią tego samego roku.

Co najważniejsze, dla samochodów dostawczych zostaną wybudowane redy poza miastem. Zarząd ma nadzieję, że to pozwoli uniknąć korków, które przy okazji organizacji wydarzeń blokowały centrum Poznania.

Szykują się również inwestycje strukturalne. Już teraz przebudowywany jest pawilon nr 6, a w nowym roku dołączy do niego hala nr 4. Remontu doczekają się przejścia między halami. Całość ma być gotowa w 2019 r.

Dużą zmianą jest koncepcja wydzielenia z obecnego obszaru targów nowego centrum kulturalnego miasta. Część terenu targowego, pawilony nr 1, 2, 12 i 15, zostanie otwarta dla wszystkich zainteresowanych.

Jeden z budynków ma stać się nową przestrzenią dla biznesu. Będą się tu spotykać startupowcy oraz aktywiści miejscy. Powstanie również interaktywne muzeum polskiej gospodarki i historii MTP. – Od 1921 roku na naszych terenach działy się i dalej dzieją się rzeczy wielkie. Chcemy na Targach stworzyć Centrum Polskiej Ekonomii, miejsce edukacji ekonomicznej, dostępne zarówno dla Polaków, jak i obcokrajowców – tłumaczy Tomasz Kobierski.

Całość ma zostać sfinansowana ze środków bieżących MTP oraz ze sprzedaży gruntów należących do spółki, które znajdują się zbyt daleko od miejsca organizacji wydarzeń, by móc efektywnie w nich uczestniczyć.

Rozwój dzięki inwestycjom i jakości

MTP posiada ok. 50 proc. udziałów rynku targowego i jest największym organizatorem w Europie Środkowo-Wschodniej. Cyklicznie na Targach organizuje się ponad 100 wystaw, a w 2016 roku, w 63. wydarzeniach, udział wzięło ponad 10,5 tys. wystawców i prawie 700 tys. zwiedzających. Swoje wystawy MTP realizuje również w innych miastach Polski: Sosnowcu, Katowicach, Lublinie i Warszawie.

Rozwija się cała branża. Według Raportu Polskiej Izby Przemysłu Targowego „Targi w Polsce w 2016″ liczba zwiedzających wzrosła rok do roku o 7,2 proc., a liczba wystawców o 1,7 proc. Ubiegły rok był najlepszym w branży od 2008, czyli kryzysu finansowego na świecie. Analitycy wskazują, że za sukcesem Polski w branży targowej stoi przede wszystkim korzystne położenie geopolityczne kraju, inwestycje w infrastrukturę oraz dbałość wiodących polskich firm targowych o wysoką jakość świadczonych usług.

Teren Targów ma być otwarty dla mieszkańców, powstanie wielopoziomowy parking, a zarząd Targów ma w planach również przejęcie hali sportowo-widowskowej Arena oraz budowę hotelu. MTP odchodzi od bycia jedynie organizatorem stoisk targowych i zamierza się rozwijać w kierunku międzynarodowego miejsca spotkań i wymiany doświadczeń.

MTP w Wielkopolsce nie trzeba nikomu przedstawiać, a same Targi są ikoną Poznania. Zarząd firmy szykuje wielkie zmiany, by jeszcze lepiej odpowiadać na zapotrzebowania turystyki biznesowej nieodłącznie związanej z Targami.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej