Warta 96,5 mln zł brutto umowa to efekt największego do tej pory przetargu na e-busy w Europie. Pierwszych pięć nowych pojazdów ma się pojawić w mieście w lipcu, a ostatnie do końca listopada 2018 roku. W przetargu ofertę złożyła również firma Solaris Bus & Coach, która zaproponowała ceną na poziomie nieco ponad 101 mln zł.
Zielona Góra kupuje autobusy Ursus City Smile. Jeden z takich pojazdów mogli już obejrzeć mieszkańcy – stał przed ratuszem w październiku podczas podpisywania umowy Ursusa z miastem. To 12-metrowy pojazd napędzany wyłącznie energią elektryczną. – W odróżnieniu od pojazdów spalinowych czy hybrydowych – które także wyposażone są w mały silnik diesla – elektrobus Ursusa jest zeroemisyjny. Oznacza to, że nie emituje żadnych spalin do atmosfery, dzięki czemu pozytywnie wpływa na środowisko – chwalą autobus przedstawiciele firmy. Dodają, że takie pojazdy podczas ruszania z przystanku wytwarzają czterokrotnie mniej hałasu niż te z napędem diesla czy hybrydowym.
– Problemy miast ze smogiem wymuszają na samorządach szukanie rozwiązań, które będą w stanie zminimalizować niekorzystny wpływ komunikacji na środowisko. Jednym z nich jest bezemisyjna komunikacja publiczna. Dlatego cieszy nas fakt, że aż 47 elektrycznych autobusów Ursus City Smile, które w ogóle nie emitują spalin, będzie mogło jeździć po ulicach Zielonej Góry – mówi Tomasz Nita, prezes Ursus Bus.
– W ramach kontraktu przewidziano także zakup pojazdu utrzymania ruchu i pojazdu pogotowia technicznego – mówi Barbara Langner, dyrektor zielonogórskiego MZK.