Dłuższa droga ekspresowa S7

Świętokrzyski fragment trasy będzie liczył ok. 100 kilometrów. Wybudowano z niego już trzy czwarte.

Publikacja: 29.10.2017 22:30

Trasa S7 ma strategiczne znaczenie dla skomunikowania województwa świętokrzyskiego z Krakowem i Wars

Trasa S7 ma strategiczne znaczenie dla skomunikowania województwa świętokrzyskiego z Krakowem i Warszawą

Foto: materiały prasowe

Wydłuży się świętokrzyski odcinek drogi ekspresowej S7. W pierwszej połowie października podpisana została umowa na budowę trasy od granicy województw świętokrzyskiego i mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej.

Nowy odcinek o długości 7,6 km połączy zbudowany w tym roku fragment S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku. Koszt przedsięwzięcia przekroczy 250 mln zł. Inwestycję zrealizuje Budimex.

Wcześniej, bo już w drugiej połowie września, do ruchu został włączony odcinek S7 od Jędrzejowa do granicy z województwem małopolskim. To dwujezdniowa droga o długości blisko 20 km z czterema węzłami: w Jędrzejowie, Łączynie, Mierzawie i Wodzisławiu.

Zbudowało ją konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman za prawie 430 mln zł. Na nowym odcinku ekspresówki powstało przeszło 30 obiektów: sześć mostów, dziewięć wiaduktów, dwie kładki dla pieszych i przejścia dla zwierząt. Wybudowane zostały także połączenia trasy z lokalnymi drogami.

Oddanie odcinka do użytku kierowców pozwoliło skrócić czas jazdy między Warszawą a Krakowem. Znacząco poprawiło się także bezpieczeństwo ruchu.

Trwa jeszcze budowa przeszło 21-kilometrowego odcinka S7 Chęciny–Jędrzejów. Buduje go włoska firma Salini. To przedsięwzięcie ma jednak spore opóźnienie: jest pewne, że pierwotny termin zakończenia budowy trasy wyznaczony na IV kwartał obecnego roku nie zostanie dotrzymany.

Według wykonawcy powodem mają być niekorzystne warunki pogodowe w ubiegłym i obecnym roku, konieczność wzmacniania gruntu i przełożenie linii energetycznej. W rezultacie odcinek może być ukończony dopiero w drugiej połowie przyszłego roku. Z takiego obrotu sprawy niezadowolone jest Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa.

Cała część ekspresówki S7 przebiegająca przez woj. świętokrzyskie będzie liczyła 100 km. Ma być gotowa w 2020 roku. Dotąd powstało już prawie trzy czwarte drogi w pełnych jej parametrach.

W tym roku w całym kraju do ruchu ma być włączonych prawie 400 km nowych szybkich dróg. To przeszło trzy razy tyle, co w roku ubiegłym, kiedy uruchomiono zaledwie 124 km.

Ekspresówka S7 jest trasą, która obecnie wydłuża się najszybciej. Ma ona znaczenie strategiczne dla skomunikowania województwa świętokrzyskiego z Krakowem i Warszawą.

Według ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka jeszcze w tym roku powinna zostać podpisana umowa na budowę S7 od granicy świętokrzyskiego do Krakowa. Półtora tygodnia temu otwarto oferty na dwa z trzech odcinków tego fragmentu ekspresówki.

Wydłuży się świętokrzyski odcinek drogi ekspresowej S7. W pierwszej połowie października podpisana została umowa na budowę trasy od granicy województw świętokrzyskiego i mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej.

Nowy odcinek o długości 7,6 km połączy zbudowany w tym roku fragment S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku. Koszt przedsięwzięcia przekroczy 250 mln zł. Inwestycję zrealizuje Budimex.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży