Nie tylko w Kielcach marki VIVE nie trzeba nikomu przedstawiać. Na lokalnym rynku firma znana jest jako duży pracodawca, w kraju głównie ze sponsoringu piłki ręcznej. Grupa to osiem spółek, z których najważniejszą jest VIVE Textile Recycling, działająca od 1992 r.
– W naszej strategii skupiamy się na stworzeniu technologii umożliwiających stuprocentowy recykling tekstyliów. Inwestycje w działania w obszarze badawczo-rozwojowym R&D są jednym z głównych kierunków rozwoju naszej firmy – mówi Bertus Servaas, prezes VIVE Textile Recycling.
Eksport do Afryki
Sortowaniem tekstyliów zajmuje się ponad 800-osobowa załoga. Ubrania o najwyższej jakości trafiają do sklepów VIVE Profit Plus. W czerwcu sieć uruchomiła sklep w Kaliszu, we wrześniu powiększyła się o kolejny w Radomiu, już drugi w tym mieście. Ogółem ma już 30 wielkopowierzchniowych punktów.
VIVE podkreśla, że klienci mogą wybierać spośród 100 tys. markowych ubrań, a wymiana towaru w sklepach następuje co siedem dni.
Ten segment rynku odzieżowego w Polsce rozwija się bardzo szybko. Z danych firmy badawczej PMR wynika, że dla 11 proc. konsumentów sklepy z używaną odzieżą to główne miejsca zakupu ubrań. Konsumenci przestają traktować zakupy towarów z drugiej ręki jako coś wstydliwego. Takie sklepy są wręcz elementem zdroworozsądkowego podejścia do kupowania ubrań, a dodatkowo dają szansę na upolowanie za niewielkie pieniądze nawet ubrań marek luksusowych.