Więcej rowerów, więcej stacji, więcej ścieżek

Rośnie sieć Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego. Od nowego sezonu ma być więcej stacji i jednośladów.

Publikacja: 30.08.2017 21:00

W przyszłym roku sieć BRA będzie liczyć 51 stacji i 550 rowerów miejskich.

W przyszłym roku sieć BRA będzie liczyć 51 stacji i 550 rowerów miejskich.

Foto: materiały prasowe

Miasto szuka właśnie nowego operatora roweru miejskiego – trwa przetarg w tej sprawie, a umowa ma zostać podpisana jesienią. Urząd zapowiada też budowę kolejnych ścieżek rowerowych.

– W ramach nowej umowy uruchomionych zostanie 16 nowych stacji, w tym 12 na Fordonie – wyjaśnia prezydent miasta Rafał Bruski. – Samo zamówienie skonstruowaliśmy w sposób umożliwiający znaczną rozbudowę BRA w trakcie trwania umowy. Dzięki temu po zakończeniu rozbudowy ul. Grunwaldzkiej nowe stacje będą się mogły pojawić także na Czyżkówku i Osowej Górze. Wszystkie rowery w stacjach będą nowe. BRA od początku cieszy się dużą popularnością, a nowe rowery i kolejne lokalizacje stacji z pewnością sprawią, że grono użytkowników jeszcze się powiększy – dodaje prezydent.

W Bydgoszczy system miejskich wypożyczalni został uruchomiony 1 kwietnia 2015 roku. Liczył wówczas 310 jednośladów ustawionych na 31 stacjach. Trzyletnia umowa opiewała na kwotę 3,6 mln zł. – Rower miejski od początku cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Okazał się doskonałą alternatywą dla podróży samochodami prywatnymi w drodze do pracy czy szkoły – opowiada Anna Strzelczyk-Frydrych z bydgoskiego ratusza.

Już w pierwszym roku funkcjonowania BRA został rozbudowany o 40 dodatkowych rowerów i cztery nowe stacje. W mieście powstały też punkty komercyjne. Pierwszy przy współudziale firmy Atos przy ul. Grunwaldzkiej, w bezpośrednim sąsiedztwie Biznes Parku, a drugi dzięki współpracy z IKEA. Mieści się na terenie sklepu tej szwedzkiej sieci. Obecnie funkcjonuje 37 stacji obsługujących 395 rowerów.

Aktualnym operatorem miejskich wypożyczalni jest firma BikeU. Umowa z nią wygaśnie z końcem listopada. Miasto już szuka nowego operatora. Swoje oferty złożyły cztery firmy. 21 sierpnia nastąpiło otwarcie kopert, a miasto poznało oferty. Zaproponowane ceny wahają się między 5,5 mln zł a 6,2 mln zł za pakiet podstawowy, czyli bez ewentualnej rozbudowy systemu. – O wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będą między innymi cena oraz zadeklarowany czas reakcji na usuwanie zgłaszanych usterek – zdradza przedstawicielka Urzędu Miasta w Bydgoszczy. Ratusz planuje podpisanie nowej umowy jesienią, a nowy operator będzie obsługiwał rower miejski w latach 2018–2020. Nowy sezon BRA rozpocznie się w marcu przyszłego roku.

Jednocześnie zmieni się też nieco kolorystyka jednośladów. Nowa została uzgodniona z plastykiem miejskim i Radą ds. Estetyki Miasta. I tak rama, widelec i osłona łańcucha jednośladów mają być granatowe, kierownica i kosz – czarne, a błotniki – szare.

– Zmiany w Bydgoskim Rowerze Aglomeracyjnym były konsultowane ze środowiskiem rowerowym skupionym w powołanym przez prezydenta zespole ds. polityki – tłumaczy przedstawicielka bydgoskiego ratusza.

Urzędnicy zapowiadają, że wraz z rozbudową BRA rozwinie się też sieć ścieżek rowerowych. W pierwszej kolejności budowane będą trasy wzdłuż całej ulicy Grunwaldzkiej oraz II odcinka Trasy Uniwersyteckiej: od ul. Wojska Polskiego do Magnuszewskiej.

W sumie w ramach nowej umowy na operatora rowerów bydgoskie wypożyczalnie mają liczyć od przyszłego roku 51 stacji, 765 terminali do mocowania jednośladów oraz 550 nowych rowerów.

Miasto szuka właśnie nowego operatora roweru miejskiego – trwa przetarg w tej sprawie, a umowa ma zostać podpisana jesienią. Urząd zapowiada też budowę kolejnych ścieżek rowerowych.

– W ramach nowej umowy uruchomionych zostanie 16 nowych stacji, w tym 12 na Fordonie – wyjaśnia prezydent miasta Rafał Bruski. – Samo zamówienie skonstruowaliśmy w sposób umożliwiający znaczną rozbudowę BRA w trakcie trwania umowy. Dzięki temu po zakończeniu rozbudowy ul. Grunwaldzkiej nowe stacje będą się mogły pojawić także na Czyżkówku i Osowej Górze. Wszystkie rowery w stacjach będą nowe. BRA od początku cieszy się dużą popularnością, a nowe rowery i kolejne lokalizacje stacji z pewnością sprawią, że grono użytkowników jeszcze się powiększy – dodaje prezydent.

1 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej