Reklama

Polska ceramika podbija świat

Naczynia z Bolesławca trafiają do sklepów w Azji, USA i w Europie.

Publikacja: 24.08.2017 22:00

Nowych wzorów  i inspiracji producenci naczyń szukają u artystów

Nowych wzorów i inspiracji producenci naczyń szukają u artystów

Foto: materiały prasowe

Jeszcze kilka lat temu nazywano je bunclokami (od niemieckiej nazwy Bolesławca Bunzlau) i używano do kiszenia ogórków. Dziś, znane w świecie jako Polish Pottery, podbijają najważniejsze imprezy wystawiennicze i zdobią jadalnie Japończyków, Koreańczyków i Amerykanów. Kilkadziesiąt małych zakładów z Bolesławca produkuje dziś głównie na eksport. Obchodząca w tym roku 25-lecie Fabryka Naczyń Kamionkowych Manufaktura 50 proc. produkcji wysyła do Stanów Zjednoczonych, a po 10 proc. do Europy, Japonii i Korei Południowej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama