Dotacje odmładzają tabor

Od Leszna, Gniezna i Ostrowa Wielkopolskiego po Suchy Las i Dominowo – wielkopolskie miasta i gminy coraz chętniej zmieniają stare, wysłużone autobusy miejskie.

Publikacja: 07.08.2017 07:31

Na inwestycje w transport miejski władze województwa przeznaczyły do tej pory ponad 270 mln zł z fun

Na inwestycje w transport miejski władze województwa przeznaczyły do tej pory ponad 270 mln zł z funduszy UE

Foto: shutterstock

Gdyby nie unijne dotacje, wymiana taboru stanowiłaby dla nich poważny problem. Do tej pory, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (WRPO) 2014+, podpisano już umowy na dofinansowanie niemal setki niskoemisyjnych autobusów.

W większości przypadków zakupy nowych autobusów to konieczność. We flotach miejskich przedsiębiorstw komunikacyjnych z łatwością znaleźć można pojazdy, które pełnoletność osiągnęły już kilka lat temu. Tak jest np. w Krotoszynie, który kupuje z pomocą unijnej dotacji siedem autobusów, by wysłać na emeryturę 24-letniego neoplana i 22-letnie autosany.

Pozostało 86% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej