Wszystko można znaleźć w sieci

Ma więcej informacji, jest bardziej czytelny i przejrzysty. Urząd Miasta Łodzi ma nowy portal internetowy.

Publikacja: 01.08.2017 23:00

Nowy portal miasta jest przejrzysty i intuicyjny

Nowy portal miasta jest przejrzysty i intuicyjny

Foto: materiały prasowe

Można go znaleźć pod dotychczasowym adresem: www.uml.lodz.pl. – Poprzedni funkcjonował przez ponad dziesięć lat, a w internecie to cała wieczność. Ani nie był już czytelny, ani nie wyglądał dobrze – tłumaczy Marcin Masłowski, rzecznik łódzkiego ratusza. Dodaje, że poza tym wiele wydziałów i miejskich instytucji miało własne, bardzo różne, niepodobne do siebie strony, więc przyszedł czas, by to wszystko uporządkować i zintegrować.

Kilka miesięcy temu ruszyły prace nad nowym miejskim portalem. Przy jego powstaniu łódzki urząd miasta wzorował się na rozwiązaniach zastosowanych przez Kraków czy Gdańsk. – Podpatrywaliśmy też strony magistratów w Wielkiej Brytanii i w USA, by skorzystać z najlepszych rozwiązań – zdradza Łukasz Goss, wiceszef biura rzecznika prasowego, odpowiedzialny w ratuszu za nowe media.

Nowy portal w wersji testowej ruszył już w marcu, ale od połowy lipca zaczął działać normalnie. – Jest bardziej czytelny i prostszy, bardziej intuicyjny dla mieszkańców – opowiada Marcin Masłowski.

Na głównej stronie są trzy zakładki:„dla biznesu”, „czas wolny” oraz „dla mieszkańców”. Poza tym znalazła się tam dobrze widoczna wyszukiwarka, z której można skorzystać, gdy ktoś ma problemy z odnalezieniem ważnych dla siebie informacji dotyczących funkcjonowania miasta. Są też specjalne zakładki dla inwestorów czy seniorów, a także poświęcona pracy. – Znajdują się w niej nie tylko informacje o ofertach pracy w urzędzie i jednostkach podległych, ale też komercyjne z regionu oferowane przez wyspecjalizowane portale – mówi Łukasz Goss.

Na nowej stronie Łodzi w aktualnościach można na bieżąco sprawdzać, co ciekawego dzieje się w mieście, jaka jest oferta miejskich instytucji. – Wcześniej tych informacji nie było albo były w bardzo ograniczonym zakresie, teraz mieszkańcy i turyści nie będą musieli szukać takich wiadomości na portalach komercyjnych – mówi Łukasz Goss. We wrześniu ma ruszyć nowy BIP oraz zakładka poświęcona przetargom. Wtedy też ma zacząć działać informacja o regulowaniu opłat lokalnych przez mieszkańców, mają oni też otrzymywać automatycznie informację zwrotną o postępach w zgłoszonej przez nich sprawie. Uruchomienie nowego portalu kosztowało łódzki magistrat 430 tys. zł. Samorząd zapłacił tylko zewnętrznej firmie za prace deweloperskie, treścią nowy portal wypełnili sami urzędnicy. Codziennie pojawia się na nim kilkanaście nowych informacji.

Można go znaleźć pod dotychczasowym adresem: www.uml.lodz.pl. – Poprzedni funkcjonował przez ponad dziesięć lat, a w internecie to cała wieczność. Ani nie był już czytelny, ani nie wyglądał dobrze – tłumaczy Marcin Masłowski, rzecznik łódzkiego ratusza. Dodaje, że poza tym wiele wydziałów i miejskich instytucji miało własne, bardzo różne, niepodobne do siebie strony, więc przyszedł czas, by to wszystko uporządkować i zintegrować.

Kilka miesięcy temu ruszyły prace nad nowym miejskim portalem. Przy jego powstaniu łódzki urząd miasta wzorował się na rozwiązaniach zastosowanych przez Kraków czy Gdańsk. – Podpatrywaliśmy też strony magistratów w Wielkiej Brytanii i w USA, by skorzystać z najlepszych rozwiązań – zdradza Łukasz Goss, wiceszef biura rzecznika prasowego, odpowiedzialny w ratuszu za nowe media.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej