Kulturalne budowanie marki miast i regionów

Aż trzech na czterech z ponad 16 mln Polaków, którzy w tym roku planowali wyjazd na letni urlop, zamierzało spędzić swoje wakacje w kraju. Ten wynik badania przeprowadzonego tuż przed letnim sezonem przez Ipsos Polska stwarza dodatkowe szanse dla wielu regionów, które mogą liczyć na większy napływ turystów.

Publikacja: 13.07.2017 22:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa / Kompala Waldemar

Część z nich – na czele z popularnymi kurortami nad Bałtykiem, w górach czy nad jeziorami – to oczywiste „samograje”. One mogą liczyć na tłumy urlopowiczów niezależnie od ilości czy jakości oferowanych tam kulturalnych atrakcji. Byle tylko pogoda dopisała.

Jednak regiony, które nie są już tak oczywistym wyborem na wakacyjne wyprawy, muszą się trochę bardziej postarać. I to właśnie coraz częściej robią, jak dowodzi przykład Lubelszczyzny, która konsekwentnie, już od dłuższego czasu, buduje swoją pozycję na mapie filmowych imprez. Wygląda na to, że film staje się – obok jaglaków i gryczaków – regionalną specjalnością regionu.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej