Czas dwóch kółek

Transport niskoemisyjny jest oczkiem w głowie Unii Europejskiej. Dlatego do chętnie dotowanych projektów należą wszelkiego rodzaju inwestycje związane z budową i rozbudową sieci dróg i ścieżek rowerowych, które na potęgę powstają teraz w różnych częściach kraju.

Publikacja: 06.07.2017 22:00

Wojciech Romański

Wojciech Romański

Foto: Fotorzepa / Waniek Ryszard

Samorządy chwalą się nimi, sława niektórych, takich jak Green Velo, spinający wschodnie regiony Polski i prowadzący przez najbardziej atrakcyjne turystycznie i krajoznawczo części wschodnich i północno-wschodnich województw, przekracza nawet granice Polski. Biorąc pod uwagę modę na aktywną rekreację i zdrowy styl życia, dobrze przygotowane szlaki dla cyklistów mogą być magnesem przyciągającym turystów także z zagranicy.

Jeszcze kilkanaście lat temu zapewne popukalibyśmy się w głowę, słysząc, że szlak rowerowy może być jedną z dźwigni rozwoju lokalnych społeczności, ale dziś już raczej nikt tak nie uważa. Zarabiają na nich właściciele pensjonatów czy gospodarstw agroturystycznych, restauracje, które przy okazji mogą serwować turystom regionalne przysmaki, a także różnego typu punkty usługowe, które mogą obsługiwać taki ruch.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej