W tym roku odbywać się to będzie w dość nowatorski sposób, ponieważ ponad 150 par będzie przy tej okazji świętować bursztynowe gody. To nic innego jak 44. rocznica zawarcia małżeństwa, a pamiątkowa gala odbędzie się w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina. Wszystkie pary otrzymają specjalne dyplomy i bursztynowe upominki.
Święto bursztynu ustanowiła Światowa Rada Bursztynu, a Gdańsk od wielu lat robi najwięcej dla promocji tego kamienia, symbolu basenu Morza Bałtyckiego. Jak podkreślają władze miasta, sercem światowej stolicy jest Muzeum Bursztynu, które w ciągu 11 lat stało się jedną z najważniejszych atrakcji turystycznych Gdańska. W 2016 roku odwiedziła je rekordowa liczba 99 tys. osób.
Promocja tego kamienia ma też bardziej wymierny i biznesowy charakter. Ważne miejsce zajmują w niej targi Amberif i Ambermart, na które co roku przyjeżdża 7 tys. kupców z 56 krajów.
– Targi rozwijają się znakomicie, a w ostatnich latach zyskały możliwość ekspozycji oferty swoich wystawców w nowoczesnym centrum wystawienniczo-kongresowym Amber Expo – mówi Robert Pytlos, koordynator ds. bursztynu w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. – Ogromne znaczenie dla promocji Gdańska ma także odbywająca się przy okazji Amberifu Gala Mody i Bursztynu Amber Look, na której prezentowane są najnowsze kolekcje biżuterii i ubrań – dodaje.