Aktualizacja: 04.11.2024 19:19 Publikacja: 01.06.2017 23:00
W regionie prowadzone są nie tylko duże inwestycje infrastrukturalne, ale i działania na mniejszą skalę, służące mieszkańcom i turystom, takie jak rewitalizacja parków.
Foto: Fotolia
Wiejska gmina Lubiszyn położona jest w północnej części województwa lubuskiego. Atrakcją jest m.in. jezioro Marwicko, dwa stawy w miejscowości Staw, na terenie gminy znajduje się rezerwat przyrody Bagno Chłopiny oraz cztery parki: park leśny Jastrzębiec, park pałacowy Lubno, park podworski Marwice, park popałacowy Wysoka. Te trzy ostatnie mają szanse na odzyskanie dawnego blasku.
Gmina wystąpiła do Urzędu Marszałkowskiego o dotacje unijne na renowację parków w Marwicach, Lubnie i Wysokiej. Prace mają pochłonąć 1,8 mln zł, z czego niemal 1,5 mln zł ma pochodzić ze wsparcia UE. Wniosek złożony do Urzędu Marszałkowskiego został wstępnie pozytywnie oceniony w konkursie „Zasoby kultury i dziedzictwa kulturowego – projekty realizowane poza formułą ZIT”.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji to klucz do udrożenienia miast.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesowego dla prowadzonych przez kobiety startujących firm technologicznych.
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu Terytorialnego?
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Architecture & Management, o znaczeniu terenów zielonych w rozwoju miast.
Po zauważalnym boomie na hulajnogi w latach 2021–2022 do łask wróciły miejskie rowery publiczne. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba w Polsce wzrosła o niemal 29 proc., z poziomu 21 tys. w 2023 r. do niemal 28 tys. w br.
Górnośląsko- -Zagłębiowska Metropolia jako jedyna w Polsce zbudowała swój system miejskich wypożyczalni rowerów jako równoważny element transportu publicznego.
Rowerowe połączenie Berlina ze Szczecinem, a następnie z Kołobrzegiem stanie się kompletnym szlakiem i nowym produktem turystycznym w regionie.
Trzykrotne zwycięstwo Białej Podlaskiej w rowerowym wyścigu o tytuł Rowerowej Stolicy Polski to fenomen. Maluchy ze żłobków, uczniowie, seniorzy, grupy powstałe w instytucjach i zakładach pracy – w czerwcu już po raz trzeci rowerowa społeczność miasta wykręciła rekord: tym razem to 1 mln 441 tys km!
Województwo małopolskie to niekwestionowany lider turystyki rowerowej w Polsce i pionier w budowie ścieżek rowerowych na wałach rzek.
W Poznaniu jest ponad 400 kilometrów infrastruktury, po której mogą poruszać się rowerzyści.
Trwa realizacja największej inwestycji w obszarze zdrowia w historii samorządu województwa. Na placu budowy wmurowano kamień węgielny. Nowy szpital przyjmie pierwszych pacjentów w 2028 roku.
Samorządy odegrają kluczową rolę we wdrażaniu strategii migracyjnej – mówi Marta Majewska, burmistrz Hrubieszowa.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas