Będą nowe tereny dla inwestorów w Gdańsku. Urzędnicy już przygotowują infrastrukturę wodociągową, kanalizacyjną, energetyczną oraz drogi do przeznaczonych dla nich terenów.
Agencja Rozwoju Gospodarczego InvestGDA powstała w 2008 roku, a wszystkie jej udziały należą do Gdańska. Spółka nie tylko ściąga inwestorów do miasta, ale też wspiera ich na każdym etapie działania.
InvestGDA dysponuje obszarem inwestycyjnym o pow. ok. 200 ha w Morskim Porcie Gdańsk. – 110 ha usytuowane jest na bezpośrednim zapleczu terminalu kontenerowego DCT i rozwijane wspólnie z firmą Goodman jako Pomorskie Centrum Logistyczne, a na ok. 70 ha funkcjonuje Pomorskie Centrum Inwestycyjne (PCI) – opowiada Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego ratusza. Dodaje że na PCI poszukiwane inwestycje to magazyny, produkcja i wszelkiego rodzaju składowanie. – Unikatowe dla tego terenu jest to, że inwestorzy mają zapewnioną pełną infrastrukturę do granic działek oraz będą mieli – podobnie jak w przypadku firmy Goodman – dodatkowo dogodne bezpośrednie połączenie wewnętrznymi drogami portowym (z pominięciem dróg publicznych) z terminalami w porcie – tłumaczy Skorupka-Kaczmarek.
Zapowiada, że dla terenów PCI zbudowany zostanie nowy układ dróg oraz infrastruktura wodociągowa, kanalizacyjna, deszczowa, teletechniczna i energetyczna. Plany miasta powiązane są z inwestycją Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, który na 10-hektarowej działce zakupionej od samorządu będzie budować parking buforowy dla tysiąca pojazdów ciężarowych. Inwestycja ma powstać do 2020 roku. Ma się zbiec z rozbudową ul. Andruszkiewicza w Gdańsku. – W przyszłym roku kluczowa część infrastruktury powinna być już gotowa, a prace budowlane na pewno zaczną się w tym roku. Szacunkowy koszt inwestycji infrastrukturalnych w tej części portu to kwota ok. 25 mln zł netto – wylicza rzecznik Gdańska.
Zdradza, że miasto próbuje pozyskać dofinansowanie na budowę ul. Nowej Portowej, a Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ma do 2020 roku wybudować fragment tej ulicy na odcinku leżącym na jego terenie. Poza tym port w ciągu trzech lat planuje też rozbudować układ drogowy i kolejowy w tzw. Porcie Zewnętrznym, w tym przebudować ul. Kontenerową. Z kolei PKP jest na etapie projektowania i przygotowania do przebudowy układu torowego stacji w rejonie ul. Ku Ujściu. Duży potencjał inwestycyjny mają również puste tereny (ponad 50 ha) po drugiej stronie ul. Sucharskiego, przy ul. Ku Ujściu.