Trójmiejski rynek hotelowy z potencjałem

Popyt na usługi hotelowe rośnie głównie dzięki turystom z Niemiec, Skandynawii, Rosji, a także z Polski.

Publikacja: 13.03.2017 23:00

Hotel Mera Spa w Sopocie od połowy roku będzie działał pod marką Marriott.

Hotel Mera Spa w Sopocie od połowy roku będzie działał pod marką Marriott.

Foto: Mera Spa Hotel/Wikimedia Commons

– Zawirowania polityczne w krajach północnej Afryki i w Turcji powodują, że coraz więcej Polaków woli spędzić wakacje nad Bałtykiem – zauważa Janusz Mitulski, dyrektor rozwoju sieci Marriott International na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie.

Ale do inwestycyjnej atrakcyjności Trójmiasta dla branży hotelowej przyczynia się także rozwój lokalnego biznesu, zwłaszcza sektora usług. Powstaje dzięki niemu dużo miejsc pracy, a pracownicy przyjeżdżają z innych regionów. Z danych reprezentującej branżę organizacji ABSL wynika, że w Trójmieście dynamika wzrostu zatrudnienia w sektorze nowoczesnych usług jest największa w kraju i w latach 2013 – 2016 przekroczyła 100 procent. W rezultacie branża hotelowa, z której korzystają jego pracownicy, ma bardzo duże możliwości rozwoju.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń