– Większa liczba lądowisk przyszpitalnych to większa szansa dla pacjentów na szybsze dotarcie do właściwej opieki medycznej – podkreśla Justyna Sochacka, rzeczniczka Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (LPR). – Ponadto posiadanie lądowiska pozwala szpitalowi na realizację lotniczych transportów międzyszpitalnych bez konieczności pośredniczenia kołowych środków transportu w dostarczeniu pacjenta do śmigłowca – dodaje.
Plany budowy całodobowego lądowiska przy szpitalu w Iławie sięgają 2015 r. – Decyzja była podyktowana przede wszystkim wymogami ministra zdrowia, którego rozporządzenie nakładało na szpitale mające Szpitalne Oddziały Ratunkowe (SOR) obowiązek posiadania całodobowego lądowiska od 1 stycznia 2017 r. – mówi Tomasz Więcek, rzecznik placówki. Dodaje, że wymagania ministra zbiegły się z planami dyrekcji szpitala, gdzie funkcjonują bardzo wysoko ocenianie oddziały: neurologiczny, udarowy i kardiologiczny. – Chcąc wykorzystać je w pełni, dyrekcja szpitala planowała wybudowanie lądowiska całodobowego – tłumaczy Tomasz Więcek.