– Proponowane działania promocyjne mają bardzo interdyscyplinarny charakter. Ich zestawienie pokazuje, jak różnorodna i bogata będzie tegoroczna oferta naszego miasta – mówi Marta Stachowiak, doradca prezydenta Bydgoszczy.
20 lutego ratusz rozstrzygnął dwa konkursy. Pierwszy – na wnioski promocyjne. Miasto wybierało najciekawsze i najbardziej korzystne z punktu widzenia marketingu projekty promocyjne. Już po raz czwarty w ten sposób można było się ubiegać o dofinansowanie z miejskiej kasy na organizację imprezy otwartej według własnego pomysłu. Starać się o nie mogły organizacje non profit, pozarządowe, pożytku publicznego, a także placówki naukowo-oświatowe, jednostki samorządu terytorialnego, instytucje państwowe, osoby fizyczne i prawne oraz inne podmioty zewnętrzne. W konkursie pod uwagę brano m. in. zasięg oddziaływania promocyjnego w obszarze regionu i całego kraju, oryginalność i wyjątkowość koncepcji, a także przewidywane korzyści wizerunkowe. Zgłoszono 74 propozycje. Urzędnicy zdecydowali, że dotacje przekażą na 23 z nich.