Dobre pomysły na promocję miasta

Aż 23 imprezy, które promują Bydgoszcz, dostaną w tym roku wsparcie ratusza. Urzędową dotację otrzymają też twórcy pięciu filmów.

Publikacja: 23.02.2017 00:30

Widowiskowe Mistrzostwa Świata w Przechodzeniu przez Rzekę także w tym roku otrzymały miejską dotacj

Widowiskowe Mistrzostwa Świata w Przechodzeniu przez Rzekę także w tym roku otrzymały miejską dotację.

Foto: Fotorzepa, Robert Sawicki

– Proponowane działania promocyjne mają bardzo interdyscyplinarny charakter. Ich zestawienie pokazuje, jak różnorodna i bogata będzie tegoroczna oferta naszego miasta – mówi Marta Stachowiak, doradca prezydenta Bydgoszczy.

20 lutego ratusz rozstrzygnął dwa konkursy. Pierwszy – na wnioski promocyjne. Miasto wybierało najciekawsze i najbardziej korzystne z punktu widzenia marketingu projekty promocyjne. Już po raz czwarty w ten sposób można było się ubiegać o dofinansowanie z miejskiej kasy na organizację imprezy otwartej według własnego pomysłu. Starać się o nie mogły organizacje non profit, pozarządowe, pożytku publicznego, a także placówki naukowo-oświatowe, jednostki samorządu terytorialnego, instytucje państwowe, osoby fizyczne i prawne oraz inne podmioty zewnętrzne. W konkursie pod uwagę brano m. in. zasięg oddziaływania promocyjnego w obszarze regionu i całego kraju, oryginalność i wyjątkowość koncepcji, a także przewidywane korzyści wizerunkowe. Zgłoszono 74 propozycje. Urzędnicy zdecydowali, że dotacje przekażą na 23 z nich.

– Wśród wyróżnionych propozycji znalazły się zarówno całkiem nowe imprezy, jak i te, które cieszyły się powodzeniem i uznaniem mieszkańców w poprzednich latach – mówi Marta Stachowiak. Dodaje, że na liście zwycięzców są m.in. Stunt Grand Prix, Polishopa, Święto ulicy Śląskiej, a także Bydgoszcz Cycling Challenge czy „Bydgoszcz wciąga legendarnie”.

Najwyższe, bo sięgające 60 tys. zł, wsparcie dostaną organizatorzy Stunt Grand Prix, która już na stałe wpisała się w kalendarz polskich imprez stunterskich. Jej uczestnicy walczą o tytuł mistrza świata Federacji Ekstremalnych Sportów Motocyklowych. Takie samo wsparcie przyznano na Slackline Games, czyli Mistrzostwa Świata w Przechodzeniu przez Rzekę, które odbywają się podczas majówki i przyciągają nie tylko amatorów slackline’u, dyscypliny, która polega na chodzeniu po taśmach rozwieszonych na wysokości, ale również widzów spragnionych mocnych i widowiskowych wrażeń. Dotację w wysokości 60 tys. zł przyznano też Towarzystwu Przyjaciół Bydgoskiej Fary na projekt „We mnie jest miejsce spotkania”. Najniższe, bo liczące 5 tys. zł, wsparcia przyznano Stowarzyszeniu Miłośników Starego Fordonu na projekt Kultura Stary Fordon oraz organizatorowi XX Bydgoskiego Otwarcia Sezonu Motocyklowego. – Dzięki temu konkursowi nie zabraknie koncertów, spotkań artystycznych, sportowych zmagań i imprez kulinarnych. Wiele projektów dotyczyło poszczególnych dzielnic, a nawet ulic Bydgoszczy, co pokazuje, jak duże znaczenie mają dziś nasze małe ojczyzny – mówi Marta Stachowiak.

Łącznie na projekty promocyjne urząd przeznaczy 616 tys. zł. To kwota porównywalna z ubiegłym rokiem. – Ten konkurs ma za zadanie pomóc w transparentnym przyznawaniu środków promocyjnych Bydgoszczy. Dzięki niemu każdy może się ubiegać o dotację – podkreśla urzędniczka. Jej zdaniem takie rozwiązanie się sprawdza, gdyż integruje środowisko młodych, ambitnych, chcących działać ludzi oraz pozwala na poznanie aktualnych trendów, a także jest doskonałą formą aktywizowania lokalnej społeczności.

W poniedziałek (20 lutego – red.) rozstrzygnięto także konkurs „Bydgoszcz kręci”. Nagrody przyznano pięciu spośród 18 zgłoszonych filmów. Wśród nich jest m.in. filmowa anegdota zaproponowana przez Fundację Kultury Rozruch, a także film „Tak jest dobrze” zgłoszony przez Pokromski Studio, którego scenariusz oparto na prozie Szczepana Twardocha.

– Proponowane działania promocyjne mają bardzo interdyscyplinarny charakter. Ich zestawienie pokazuje, jak różnorodna i bogata będzie tegoroczna oferta naszego miasta – mówi Marta Stachowiak, doradca prezydenta Bydgoszczy.

20 lutego ratusz rozstrzygnął dwa konkursy. Pierwszy – na wnioski promocyjne. Miasto wybierało najciekawsze i najbardziej korzystne z punktu widzenia marketingu projekty promocyjne. Już po raz czwarty w ten sposób można było się ubiegać o dofinansowanie z miejskiej kasy na organizację imprezy otwartej według własnego pomysłu. Starać się o nie mogły organizacje non profit, pozarządowe, pożytku publicznego, a także placówki naukowo-oświatowe, jednostki samorządu terytorialnego, instytucje państwowe, osoby fizyczne i prawne oraz inne podmioty zewnętrzne. W konkursie pod uwagę brano m. in. zasięg oddziaływania promocyjnego w obszarze regionu i całego kraju, oryginalność i wyjątkowość koncepcji, a także przewidywane korzyści wizerunkowe. Zgłoszono 74 propozycje. Urzędnicy zdecydowali, że dotacje przekażą na 23 z nich.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej