Reklama

Warszawski charakter pisma

– W projektowaniu krojów też zmieniają się trendy i mody – mówi Ania Wieluńska, graficzka

Publikacja: 21.02.2017 23:00

Warszawski charakter pisma

Foto: materiały prasowe

Rz: Charakter miasta określają nie tylko ludzie i architektura. Graficzny projekt, w którym niedawno pani uczestniczyła, dowodzi, że Warszawa ma także swój charakter pisma.

Ania Wieluńska: Mało ludzi poza zawodowymi grafikami myśli o tym, że litery we wszystkich napisach, neonach, reklamach, napotykanych na ulicach, zostały przez kogoś zaprojektowane. Uczestnikami projektu „Warszawskie kroje” było 12 studentów z Warszawy i Poznania, a jego pomysłodawcami Marcin Wawrzkiewicz, Jan Franciszek Cieślak i Michał Jarociński. Pracowaliśmy prawie rok. Szukaliśmy charakteru pisma stolicy w zachowanych jeszcze peerelowskich reklamach, szyldach, tablicach, plakatach. I stąd czerpaliśmy inspiracje. Nie chodziło nam o cyfrowe odtworzenie historycznych krojów, ale o opracowanie własnych, na których temat długo dyskutowaliśmy. Tak powstało 12 stworzonych przez nas oryginalnych krojów pisma dla Warszawy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Reklama
Reklama