Władze Opola, tak jak to było w innych polskich metropoliach, postanowiły stworzyć strategię promocji, także turystycznej. Ostateczny kształt ma ona przyjąć po zasięgnięciu opinii mieszkańców. To najlepiej poinformowani konsultanci, którzy znają zalety i wady miejsca, w którym mieszkają. – Chcemy wdrażać tę strategię przy czynnym udziale mieszkańców Opola – zapowiada prezydent miasta Arkadiusz Wiśniewski.
W I połowie lutego mieszkańcy Opola mogą wziąć udział w konsultacjach społecznych i zdecydować, jaka ma być strategia promocji miasta w latach 2017–2022. Na 2 lutego przewidziana jest publiczna debata, a przygotowane przez profesjonalną firmę dokumenty do dyskusji są na stronie internetowej i w Wydziale Promocji Miasta.
Dziś Opole kojarzy się nadal z Krajowym Festiwalem Piosenki Polskiej i to na niego wskazywało aż 44 proc. badanych przez firmę przygotowującą program promocji miasta. 22 proc. nie było w stanie wskazać żadnych skojarzeń.
Tymczasem festiwali jest znacznie więcej. – Niestety, jest tak, że Polacy raczej mało wiedzą o Opolu. Kojarzą festiwal i praktycznie nic poza tym – przyznaje prezydent Opola.
Jakie są największe problemy miasta? Przede wszystkim wieloletnie migracje, kurczący się strumień pieniędzy z UE i mocna konkurencja Wrocławia i Katowic, z którymi opolanie chcieliby „powalczyć”. Prezydent zapowiada, że w ciągu pięciu, sześciu lat Opole stanie się zielone, będzie miało nowy most na Odrze i nową obwodnicę. W tej chwili realizowane są projekty inwestycyjne o wartości ok. 100 mln zł.