Porządki w ulicznych reklamach

Nielegalne płachty, banery czy wyświetlacze LCD przestaną zaśmiecać Łódź. W mieście mają pojawiać się jedynie reklamy zaakceptowane przez urzędników.

Publikacja: 06.12.2016 23:00

Od stycznia 2017 r. kodeks będzie regulował zasady umieszczania reklam w przestrzeni publicznej.

Od stycznia 2017 r. kodeks będzie regulował zasady umieszczania reklam w przestrzeni publicznej.

Foto: 123RF

Łódź jest pierwszym miastem, które przyjęło własny kodeks reklamowy. Jego przepisy zaczną obowiązywać od nowego roku. – Prace nad dokumentem trwały ponad rok. Rozpoczęły się spotkaniami i dyskusjami z przedsiębiorcami, branżą reklamową, trzecim sektorem i mieszkańcami. Pod koniec 2015 roku zorganizowane zostały formalne konsultacje społeczne – opowiada Aleksandra Hac z biura rzecznika prasowego i nowych mediów łódzkiego ratusza. Dodaje, że wiosną tego roku Biuro Architekta Miasta przedstawiło założenia dokumentu, w którym zapisano podział miasta na strefy i zakazano najbardziej agresywnych i nieestetycznych form reklamy.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej