Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.09.2025 20:32 Publikacja: 06.12.2016 23:00
Ostatnie próby torowe przed otwarciem dworca Łódź Fabryczna.
Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki
Tunel, którego budowa ma kosztować ponad 2 miliardy złotych, jest drugim etapem projektu Udrożnienia Łódzkiego Węzła Kolejowego. Pierwszym była trwająca od 2011 r. budowa tunelu na odcinku Łódź Widzew – Łódź Fabryczna wraz z nowym dworcem kolejowym, która właśnie dobiegła końca. Po pięciu latach przerwy 11 grudnia 2016 r. z nowej stacji odjedzie pierwszy pociąg. Codziennie z peronów znajdujących się 16,5 metra pod ziemią przyjeżdżać i odjeżdżać będzie od 100 do 150 pociągów.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas