Słynna śliwka potrzebuje promocji

Bez konserwantów, zdrowa i pachnąca. Suska sechlońska chce się reklamować m.in. w Wielkiej Brytanii.

Publikacja: 01.12.2016 22:00

W 2010 roku suska sechlońska została zarejestrowana jako polski produkt regionalny.

W 2010 roku suska sechlońska została zarejestrowana jako polski produkt regionalny.

Foto: MOs810/Wikimedia Commons

Początek grudnia to najgorętszy czas dla producentów suskiej sechlońskiej. W suszarniach trwa jej dosuszanie i drylowanie, zanim trafi do paczkowni, a potem do sklepów i domów. W wielu domach Wigilia bez kompotu z wędzonych owoców, w tym śliwki z Sechny nie istnieje. Czesław Zelek, rolnik ze wsi Sechna w Małopolsce i jeden z jej dziewięciu certyfikowanych producentów ma mało czasu na rozmowę. Musi sprawdzać poziom dymu i temperaturę w wędzarniach. – Receptura jest jedna, ta sama od setek lat. Ale drugie to doświadczenie, które każdy wyrabia sobie sam. Ja mam 55 lat i suską robię od małego – śmieje się Zelek.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama