Aktualizacja: 09.05.2025 13:26 Publikacja: 26.10.2016 23:00
Wojciech Romański
Foto: Fotorzepa / Waniek Ryszard
Polsce udało się uniknąć masowej likwidacji tej formy transportu w latach 50. i 60. ubiegłego wieku, jaka dotknęła np. Francję, kiedy to miały je zastąpić autobusy lub metro. Tramwaje zniknęły co prawda z ulic kilku miast, takich jak Bielsko-Biała, Jelenia Góra, Inowrocław, Słupsk czy Wałbrzych, ale na ogół nie były to systemy rozbudowane. Najbardziej drastycznego cięcia dokonał Olsztyn, który zresztą właśnie odbudował sieć od zera i myśli o jej dalszej rozbudowie. Jednak przez lata dominacja autobusu odbijała się – w różnym stopniu – na tramwajach. Miejskie systemy nie były remontowane, tabor był przestarzały, zamykano kolejne linie…
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas