Zdecydowanie tak. Rybnik, to nie tylko miejsce, gdzie prowadzimy biznes i pracujemy dla naszych klientów. Chętnie angażujemy się w inicjatywy podejmowane przez miasto, a tym samym działamy na rzecz lokalnej społeczności. Sponsorujemy lokalny żużel, a dzięki naszym kompetencjom portal Rybnik.com.pl przeprowadził doroczne wybory Miss Lata 2015. Dzięki naszemu wsparciu udało się zrealizować głosowanie czytelników portalu za pomocą wiadomości SMS.
Wspomniał pan o zwiększaniu zatrudnienia. Jak to jest z pozyskiwaniem specjalistów w regionie i kogo właściwie szukacie – speców od marketingu, czy raczej od IT?
Działamy dwutorowo – po pierwsze pomagamy zoptymalizować obsługę klientów w zakresie lepszego marketingu, współpracujemy np. z agencjami reklamowymi. Natomiast drugi segment naszej działalności polega na tworzeniu produktów, sprzedawanych na bazie modeli abonamentowych. Ważną częścią naszego biznesu jest tworzenie profili behawioralnych przy wykorzystaniu Big Data, czyli wielkich zbiorów danych. W tych obszarach poszukujemy pracowników, co rzeczywiście jest sporym wyzwaniem, nie tylko w Rybniku, ale w całej Polsce. Dzisiaj jednymi z najbardziej poszukiwanych specjalistów są Data Scientists, czyli osoby ściśle wyspecjalizowane pod kątem szeregowania danych z obszaru Big Data. Mogę się pochwalić, że niedawno udało się nam zatrudnić w Katowicach bardzo ciekawą osobę na to stanowisko.
Czym przyciągacie pracowników?
Z naszych obserwacji i doświadczeń wynika, że jest całkiem spora grupa dobrze wykształconych osób, które cenią sobie Śląsk i tutejsze korzenie, a co za tym idzie nie chcą wyjeżdżać np. do Warszawy. Nierzadko pozyskanie pracownika jest też kwestią przypadku. Jedna z naszych koleżanek przyjechała do Rybnika, ponieważ tutaj znalazła miłość swojego życia – po czym okazało się, że ma bardzo dobre kompetencje, odpowiadające naszym wymaganiom, i została zatrudniona.
Ponadto, w trakcie rekrutacji zauważamy, że nie wszyscy mają śmiałość, by aplikować na specjalistyczne stanowiska. Dlatego niejednokrotnie celowo „luzujemy” warunki w ogłoszeniu i poszerzamy jego profil, by dać szansę większej grupie osób. Ważne, żeby pracownicy byli chętni do dalszej nauki i poszerzania swoich umiejętności, a tak z reguły jest w praktyce. Nie wymagamy, żeby każdy znał się na wszystkim, czym się zajmuje Sare – ważne są chęci, zapał i zaangażowanie w to, co się robi.