Będzie więcej drzew, parków i łąk w stolicy

Aż 770 różnych pomysłów zgłoszonych przez warszawiaków doczeka się realizacji w ramach budżetu obywatelskiego.

Publikacja: 30.08.2016 23:00

Znacząca część projektów, jakie mają być sfinansowane z  budżet partycypacyjnego, związana jest z pa

Znacząca część projektów, jakie mają być sfinansowane z budżet partycypacyjnego, związana jest z parkami i zielenią miejską

Foto: Fotorzepa/Radek Pasterski

W stolicy rozstrzygnięto trzecią edycję budżetu partycypacyjnego. Do podziału wśród mieszkańców było w sumie 58,5 mln zł. Mieszkańcy zgłosili 2 649 projekty, a do etapu głosowania zostało zakwalifikowanych 1 750 projektów dotyczących 18 dzielnic. Dla porównania w ubiegłym roku zgłoszono 2333 pomysły, a pod głosowanie podano 1646. – W tym roku projektów było więcej. Powodów jest kilka: przede wszystkim realizacja projektów z pierwszej edycji przekonuje ich do tego, że warto projekt złożyć – tłumaczy Justyna Piwko, koordynatorka budżetu partycypacyjnego w Warszawie. Podkreśla, że zrealizowane już inwestycje pojawiły się w przestrzeni publicznej ze specjalnym oznaczeniem budżetu partycypacyjnego. – To sprawia, że mieszkańcy widzą, że ten proces faktycznie działa – dodaje Piwko. Warszawiakom zależało przede wszystkim na projektach związanych z przestrzenią publiczną, edukacją a najmniej z pomocą społeczną. Wartość wszystkich zgłoszonych projektów oszacowano na 310 mln zł.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku