Jeszcze więcej, bo 97 proc. pomorskich przedsiębiorców ma w planach wejście w nowe kanały dystrybucji i na nowe rynki. W tym na rynki zagraniczne, gdzie już teraz działa niemal dwie trzecie MŚP z regionu – wynika z badania, które przeprowadziła gdańska spółka informatyczno-doradcza Goyello Agile Software Solutions House. O planach ekspansji zagranicznej mówi co dziesiąta z firm, które dotychczas były skoncentrowane na krajowym rynku. – To obiecujący trend. Pokazuje, że pomorskie firmy czują się pewnie na rynku krajowym, nabrały doświadczenia i są zainteresowane globalnymi sukcesami – ocenia Peter Horsten, dyrektor zarządzający Goyello. Jak wynika z badania, część nowych produktów i usług będzie związana z cyfrowymi technologiami, w które w najbliższych dwóch latach zamierza inwestować prawie połowa pomorskich MŚP. Wymaga to odpowiednich kadr. Nic więc dziwnego, że niemal dwie trzecie przedsiębiorców planuje także inwestycje w rozwój pracowników oraz zatrudnienie nowych ludzi.