Jaka przyszłość „Madaliny”

Muzeum Komunikacji czy ośrodek kultury? Trwa opracowywanie koncepcji na zagospodarowanie byłej zajezdni tramwajowej przy ul. Madalińskiego w Poznaniu.

Publikacja: 03.07.2016 23:00

– Nie jest wykluczone połączenie obu tych funkcji – zapowiada Hanna Surma, rzecznik prezydenta miasta. Dodaje, że decyzje w tej sprawie zapadną jesienią.

Zajezdnia tramwajowa na poznańskiej Wildzie była najmniejszym tego typu obiektem w mieście. Na 76-arowej działce wybudowano halę na 45 wagonów, do której mogły wjeżdżać tyłem, budynek warsztatowo-socjalny, budynek mieszkalny dla pracowników, myjnę, a w latach 70. dobudowano siedem torów odstawczych na zewnątrz hali.

– W 2011 r. rozpoczęliśmy budowę nowej i największej w mieście zajezdni tramwajowej na Franowie, dlatego po zakończeniu inwestycji w 2014 r. przenieśliśmy zajezdnię – opowiada Katarzyna Lesińska z MPK Poznań.

W „Madalinie” zostało kilkanaście starych tramwajów, z których część obsługuje linie turystyczne, a kilka czeka na remont. A samą nieruchomość MPK zwróciło miastu.

Hanna Surma zdradza, że decyzje o kierunku rewitalizacji „Madaliny” i jej wiodącej funkcji będą podejmowane po zakończeniu opracowania koncepcji muzeologicznej i wykonaniu analizy konstrukcyjno – inżynierskiej stanu obiektu, która ma określić zakres niezbędnych prac budowlanych.

Przez całe wakacje w dawnej zajezdni będzie trwała akcja „Lato na Madalinie”. Na mieszkańców czeka m.in. tor skimboardowy, trampoliny, stół do ping-ponga, plaża, leżaki, parasole, strefa malucha z piaskownicą, basenem z piłeczkami, bujakami. Dla dzieci przewidziano liczne zajęcia spod znaku sztuki, sportu i zdrowia oraz podróży.

—blik

– Nie jest wykluczone połączenie obu tych funkcji – zapowiada Hanna Surma, rzecznik prezydenta miasta. Dodaje, że decyzje w tej sprawie zapadną jesienią.

Zajezdnia tramwajowa na poznańskiej Wildzie była najmniejszym tego typu obiektem w mieście. Na 76-arowej działce wybudowano halę na 45 wagonów, do której mogły wjeżdżać tyłem, budynek warsztatowo-socjalny, budynek mieszkalny dla pracowników, myjnę, a w latach 70. dobudowano siedem torów odstawczych na zewnątrz hali.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej