Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 07.08.2025 08:12 Publikacja: 31.05.2016 23:00
Naczepy z Łódzkiego są doskonale znane także za granicą. Niektóre firmy wysyłają na eksport nawet 60 proc. produkcji
Foto: Wielton SA
Region łódzki to prawdziwa potęga w produkcji naczep. Działa w nim ośmiu producentów: Wielton i Gras w Wieluniu, Bodex w Szczercowie i Janmil w pobliskim Nowym Janowie, Feber w Sieradzu oraz MaDo w Brzeźnie pod Sieradzem, Wilex w Głuchowie i Sommer Polska w Zapolu. Wszystkie założone po 1990 roku.
Dzięki Wieltonowi, który jest największym graczem w regionie, łódzcy producenci mają bezapelacyjnie pierwsze miejsce w wojewódzkim rankingu producentów naczep, przyczep i nadwozi, z wynikiem kilkunastu tysięcy pojazdów rocznie. Na Wielton przypada z tego ponad 7 tys. Połowa produkcji trafia na zagraniczne rynki. GUS podaje, że wartość wyeksportowanych naczep sięgnęła 0,6 mld euro i większość tej sumy, znów głównie dzięki Wieltonowi, przypada na firmy z regionu.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas