Aktualizacja: 09.05.2025 18:11 Publikacja: 03.05.2016 23:00
Modernizacja podmiejskiej infrastruktury tramwajowej jest niezbędna, bo linie są w coraz gorszym stanie technicznym
Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki
O gruntownej modernizacji wszystkich istniejących dzisiaj w aglomeracji łódzkiej linii tramwaju podmiejskiego: do Zgierza, Ozorkowa, Konstantynowa i Lutomierska oraz Pabianic mówi się co najmniej od dekady. Finału tzw. prac koncepcyjnych jednak nie widać.
Linie, które z założenia miały szybko dowieść mieszkańców okolicznych miast do stolicy regionu (gdzie mieszka niemal milion osób), ulegają stopniowej degradacji. Pogarsza się stan torowiska, trakcji, a także samego taboru – pasażerów wożą stare wysokopodłogowe wagony. Nie ma szans na to, aby pojazdy szynowe mogły prześcignąć samochody i autobusy.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas