Reklama
Rozwiń
Reklama

Kielich, krucyfiks i chrzcielnica

1050. rocznicę chrztu Polski uświetnia wystawa „Imagines Medii Aevii” w Muzeum Narodowym w Poznaniu.

Publikacja: 01.05.2016 23:00

Kielich, krucyfiks i chrzcielnica

Foto: Muzeum Narodowe w Warszawie

Ekspozycja przygotowana przez wicedyrektora poznańskiej placówki dr. Adama Soćkę skierowana jest do wszystkich. Oprócz eksponatów sprowadzonych z całej Polski atrakcją jest multimedialna sala pozwalająca najmłodszym adeptom wiedzy historycznej dowiedzieć się więcej dzięki quizom, w jakie można się bawić z użyciem tabletów.

Średniowiecze przybliżone dzięki multimediom to znakomity sposób na to, by wiedza o początkach państwa polskiego związanego z przyjęciem chrześcijaństwa nie skończyła się wraz z końcem szkoły i dawała szansę na żywe praktykowanie historii. Takiej, w której młodzi ludzie będą mogli rozróżnić fakty, że Mieszko I, który przyjął chrzest w 966 r., był człowiekiem z krwi i kości, nie zaś rodzajem Wiedźmina, czyli postacią ze świata literackiej bądź komputerowej fikcji.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Reklama
Reklama