Reklama

Lublin chce być smart

Inteligentne skrzyżowania pozwalające na płynną jazdę, energooszczędne budynki, otwarte bazy danych ułatwiające inwestowanie. Lublin zamierza zostać smart city. Jest jednak dopiero na początku drogi.

Publikacja: 10.03.2016 18:30

Smart city to nie tylko inteligentne systemy transportu i oświetlenia, ale także lepszy monitoring c

Smart city to nie tylko inteligentne systemy transportu i oświetlenia, ale także lepszy monitoring czy łatwiejszy dostęp mieszkańców do informacji miejskich

Foto: 123RF

Na razie najbardziej zaawansowanym technologicznie realizowanym projektem jest system zarządzania ruchem wdrożony w połowie października ubiegłego roku. System, który złożony jest z 303 kamer wideodetekcji ruchu, 21 kamer monitoringowych oraz 22 km światłowodu, objął 69 najbardziej ruchliwych skrzyżowań. Choć kierowcy psioczą, że nie działa jak należy, Artur Szymczyk, wiceprezydent Lublina ds. inwestycji i rozwoju podkreśla, że system dopiero uczy się zachowań lubelskich kierowców.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama