Aktualizacja: 07.11.2024 00:11 Publikacja: 13.12.2015 21:00
Budowa nowej siedziby Cricoteki w 2009 roku została dofinansowana z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego
Foto: materiały prasowe
Mało kto wyobraża dziś sobie stolicę Małopolski bez budzącego olbrzymie zainteresowanie Muzeum Sztuki Współczesnej. Pieniądze unijne zainwestowano też m.in. w rozwój Muzeum Inżynierii Miejskiej.
Powstanie MOCAK na terenie dawnej fabryki Oscara Schindlera stało się początkiem prawdziwej odbudowy przestrzeni miasta, która przez lata zdawała się być nikomu niepotrzebna. Tymczasem okazało się, że na postindustrialnych terenach może kwitnąć sztuka, i to z olbrzymim powodzeniem. Pomysł rewitalizacji obiektów, które wcześniej pełniły funkcje przemysłowe, i ich przeznaczenie na cele kulturalne został odebrany w Krakowie z dużym entuzjazmem. Dlatego w 2005 roku prezydent miasta Jacek Majchrowski wraz z ówczesnym ministrem kultury podpisali porozumienie na dofinansowanie muzeum. Ostatecznie koszt inwestycji sięgnął ok. 70 mln złotych, z czego aż połowę udało się sfinansować ze środków europejskich. 19 maja 2011 roku MOCAK został oficjalnie otwarty.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji to klucz do udrożenienia miast.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesowego dla prowadzonych przez kobiety startujących firm technologicznych.
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu Terytorialnego?
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Architecture & Management, o znaczeniu terenów zielonych w rozwoju miast.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Po zauważalnym boomie na hulajnogi w latach 2021–2022 do łask wróciły miejskie rowery publiczne. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba w Polsce wzrosła o niemal 29 proc., z poziomu 21 tys. w 2023 r. do niemal 28 tys. w br.
Górnośląsko- -Zagłębiowska Metropolia jako jedyna w Polsce zbudowała swój system miejskich wypożyczalni rowerów jako równoważny element transportu publicznego.
Rowerowe połączenie Berlina ze Szczecinem, a następnie z Kołobrzegiem stanie się kompletnym szlakiem i nowym produktem turystycznym w regionie.
Trzykrotne zwycięstwo Białej Podlaskiej w rowerowym wyścigu o tytuł Rowerowej Stolicy Polski to fenomen. Maluchy ze żłobków, uczniowie, seniorzy, grupy powstałe w instytucjach i zakładach pracy – w czerwcu już po raz trzeci rowerowa społeczność miasta wykręciła rekord: tym razem to 1 mln 441 tys km!
W Poznaniu jest ponad 400 kilometrów infrastruktury, po której mogą poruszać się rowerzyści.
Trwa realizacja największej inwestycji w obszarze zdrowia w historii samorządu województwa. Na placu budowy wmurowano kamień węgielny. Nowy szpital przyjmie pierwszych pacjentów w 2028 roku.
Województwo małopolskie to niekwestionowany lider turystyki rowerowej w Polsce i pionier w budowie ścieżek rowerowych na wałach rzek.
Samorządy odegrają kluczową rolę we wdrażaniu strategii migracyjnej – mówi Marta Majewska, burmistrz Hrubieszowa.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas