– Lubelscy przedsiębiorcy z branży spożywczej uwierzyli, że w grupie będzie im łatwiej – mówi Katarzyna Olchowska z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego. – Ma to szczególne znaczenie w przypadku eksportu żywności.
W lutym 2015 r. kilka firm spożywczych zawiązało grupę Polka – Polish Home Food. Jej członkowie spotkali się w listopadzie ubiegłego roku podczas targów we Francji. Zdecydowali tam, że warto stworzyć wspólną markę na potrzeby eksportu.
– Klaster, który utworzyliśmy, pozwala na efektywniejszą logistykę, wspólny marketing i jedno centrum dystrybucyjne, dzięki temu znacząco obniżamy koszty eksportu – podkreśla Anna Pocheć-Paluch z firmy Gastromax, jednego z członków Polki.
Znakiem rozpoznawczym tej grupy są produkty z surowców pochodzących z Lubelszczyzny wytwarzane według starych, sprawdzonych receptur. Oprócz wyrobów garmażeryjnych Gastromaksu logo posługują się wędliny tradycyjne z Zakładów Mięsnych Wasąg, świeżo wyciskane soki jabłkowe BioGrim, słodycze firmy Krówki z Opola Lubelskiego oraz dżemy, konfitury i powidła Twojego Ogrodu.
– Główną zaletą firm eksportujących z województwa lubelskiego jest wysoka jakość produktów i proekologiczny profil naszych wyrobów. Posiadamy dostęp do szerokiej gamy surowców pochodzących z rozwiniętych terenów rolniczych naszego regionu – mówi Anna Pocheć-Paluch.