Montaż przęseł zabytkowego mostu nad Wartą w Poznaniu-Starołęce był jednym z najbardziej widowiskowych, ale jednocześnie trudnych elementów tegorocznych inwestycji realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe w regionie. Spółka zadbała o zachowanie historycznego wyglądu obiektu – kratownice mostu zostały odrestaurowane i stały się ponownie jego elementami. Kulminacyjnym momentem prac realizowanych tego lata było wyniesienie w dwóch etapach, specjalnym dźwigiem, elementów ważących łącznie 105 ton.
Prowadzony remont mostu kolejowego w Starołęce o wartości 17 mln zł jest częścią dużego projektu modernizacyjnego na trasie kolejowej łączącej stolicę Wielkopolski z południową częścią kraju. W jego ramach wykonano rewitalizację ponad 125 km torów, 14 peronów, ponad 50 rozjazdów i około 100 przejazdów kolejowo-drogowych. Jednocześnie na tej samej linii, między Kluczborkiem a Ostrzeszowem, zakończy się w sierpniu rewitalizacja 60 km trasy. Dzięki temu podróż na tym odcinku skróci się o ok. 20 min. Przebudowa mostu, której pierwszy etap zakończy się w listopadzie, wraz z pozostałymi inwestycjami na tej linii (modernizacją odcinka Poznań–Kórnik) usprawni ruch pociągów między Poznaniem a Kluczborkiem. Sprawi, że będą one jeździć z prędkością 120 km/h.