Lubuskie inwestuje w infrastrukturę drogową. W 2016 r. na ten cel przeznaczono 64,9 mln zł, a w tym roku suma ta jest jeszcze wyższa. Sięga 97,2 mln zł. – 72,5 mln zł ma pochodzić ze środków UE oraz z budżetu państwa, a 24,7 mln zł ze środków województwa lubuskiego – wylicza Paweł Tonder, wicedyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze.
– Pieniądze z kasy regionu pójdą m.in. na tzw. odnowy dywanikowe, czyli wymianę nawierzchni, poprawę bezpieczeństwa, wkład własny do zadań infrastrukturalnych zapisanych w regionalnym programie operacyjnym „Lubuskie 2020″.
Po kawałku
Część realizowanych projektów to tzw. zadania kontynuowane, które rozpoczęły się w ubiegłym roku. Jest to sześć inwestycji liniowych, dwie obwodnice oraz trzy mosty.
Wśród nich jest rozbudowa drogi woj. nr 137 w miejscowości Trzemeszno Lubuskie. Jej wartość na 2017 rok to 4,35 mln zł. Podobne działania dotyczą trasy wojewódzkiej nr 138 na odcinku od DK 29 do miejscowości Debrznica. Wartość robót w tym roku wyceniono na 1,1 mln zł. Poza tym Zarząd Dróg Wojewódzkich zaplanował rozbiórkę i budowę nowego mostu wraz z tymczasowym obiektem objazdowym przez rzekę Wartę w Skwierzynie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 159. Zaplanowano na to 1,6 mln zł. ZDW chce także przebudować drogę nr 159 wraz z estakadą nad terenem zalewowym Warty w Skwierzynie, co ma kosztować w 2017 roku 3,25 mln zł.
Większość zaplanowanych prac to niewielkie inwestycje, takie jak rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 276 na odcinku Krosno Odrzańskie–Radnica za kwotę 4,61 mln zł czy też budowa nowego mostu wraz z korektą niebezpiecznego łuku na DW nr 276 Krosno Odrzańskie–Świebodzin w Przetocznicy o wartości 6,25 mln zł. Podobną kwotę przeznaczono na przebudowę DW nr 296 na odcinku Kożuchów–Żagań w Stypułowie. Działania te w istotny sposób poprawią komfort podróżowania oraz podniosą bezpieczeństwo.